PV Enterprise Sweden AB

ESBJÖRN THORDEMAN NY VD I PV ENTERPRISE SWEDEN

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2008 13:51 CEST

Esbjörn Thordeman är ny VD i PV Enterprise. Esbjörn Thordeman kommer närmast från tjänsten som Vice VD på PIVAB Machinery AB. Esbjörn Thordeman efterträder Kristoffer Lind som kommer att kvarstå till företagets förfogande. Tidigare arbetade Esbjörn för General Electric Medical Systems där han innehade ledande befattningar som Projektledare, Service / Produktionschef och Global Produktchef. Under Esbjörns ledning som produktionschef tiodubblades produktionskapaciteten och företaget blev den världsledande producenten av cyklotronsystem för framställning av PET-isotoper.

"Under det senaste året har PV Enterprise vuxit mycket kraftigt under lönsamhet. Vi avser att fortsätta att växa under lönsamhet och vi har nu en stabil grund att stå på. Att Esbjörn Thordeman nu tar vid som VD är vi mycket glada för och vi ser fram emot ett gott samarbete i denna spännande framtida bransch" uppger styrelseordföranden i PV Enterprise Roger Haraldsson.

För mer information angående denna pressrelease vänligen kontakta:

Roger Haraldsson

Styrelseordförande PV Enterprise Sweden AB (publ)

Certified adviser på OMX First North

Thenberg Kinde Fondkommission AB (publ)