ESEN Esport AB

ESEN eSports söker esportsentusiaster som delägare i bolaget

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2017 11:48 CEST

Sändningsbolaget ESEN eSports, som bland annat arrangerar och sänder King of Nordic från sin egna oberoende esportstudio, öppnar nu upp för allmänheten att teckna aktier i bolaget. Teckningsperioden startar idag och pågår fram till den 12 juni 2017. Målet är att få en större ägarspridning av esportsentusiaster.

– När vi efter tolv sändningar insåg att över en miljon människor tittat på våra sändningar förstod vi att något stort var på gång. Esport har aldrig varit större än nu, men vårt mål är att öka intresset ännu mer. Vi vill att alla som gillar esport ska följa med på vår resa och har redan några stora profiler inom branschen som är intresserade av att investera i oss, säger Joakim Stenberg, vd på ESEN eSports.

Information om nyemissionen

Teckningsperioden startar idag, 23 maj 2017 och pågår fram till den 12 juni 2017.

Nyemission genomförs med högst 562 500 nya aktier utan företräde för befintliga aktieägare.

Den fulltecknade emissionen uppgår till 9 Mkr före emissionskostnader och har en teckningskurs på 16 SEK per aktie.

Under nyemissionen har allmänheten möjlighet att teckna som minsta teckningspost 320 aktier motsvarande 5 120 SEK utan övre gräns för hur många aktier en enskild tecknare kan anmäla sig för.

Handel i bolagets aktie

ESEN har inlett arbetet med att notera Bolagets aktie vid en så kallad MTF-handelsplats. I Sverige utgörs sådana handelsplatser av Aktietorget, NGM Nordic MTF och Nasdaq First North. Det är styrelsens bedömning att Bolaget efter genomförandet av föreliggande nyemission uppnår de krav som de regelverk som en sådan marknadsplats tillämpar. Val av handelsplats liksom övrig information om noteringsprocessen kommer fortlöpande att anslås på Bolagets hemsida. Den av styrelsen planerade första handelsdagen infaller den 12 juni 2017.

Investeringsmemorandum

Ett investeringsmemorandum i samband med erbjudandet har idag offentliggjorts och finns tillgängligt på ESEN eSports hemsida, www.esenesports.com, samt på Eminova Fondkommission AB:s hemsida, www.eminova.se.

Anmälningssedel

Anmälningssedel kan laddas ned från www.eminova.se samt www.esenesports.com. Det går även att anmäla om teckning digitalt via www.avanza.se, www.nordnet.se www.eminova.se (Bank-ID krävs). Vänligen läs ESEN eSports investeringsmemorandum för mer information om anmälningssedel.

Joakim Stenberg, vd

ESEN eSports

joakim@esenstudio.com

Matti Johansson, mediekontakt

Geelmuyden Kiese

matti.johansson@gknordic.com

ESEN eSports är en av Sveriges största streamingkanaler för esport och gaming. De producerar stora esportturneringar som King of Nordic, King of the Storm och KoN Overwatch Cup, samt gör och sänder turneringar på events som Copenhagen Games, Birdie, Digitality X och Dreamhack inom stora spel som CS:GO, League of Legends, Heroes of the Storm, och Overwatch. De arrangerar även andra events och programserier inom esport, cosplay och gaming. Företaget har kontor i Stockholm med cirka 10 anställda.