Webforum Europe AB

Eskilstuna Marknadsföring väljer Webforums Styrelsewebb - webbaserade lösningar för effektivt styrelsearbete alltmer populärt

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 09:00 CET

Webforum har sedan 1997 utvecklat och sålt webbtjänster för dokumentintensiva projekt och samarbeten. Webforums Styrelsewebb är en lösning för effektivare styrelsearbete, för företag och organisationer med höga krav på professionellt styrelsearbete och som har behov av att dela dokument och annan information på ett säkert och effektivt sätt.

Eskilstuna Marknadsföring använder Webforums Styrelsewebbslösning

Eskilstuna Marknadsföring AB, varav en av uppgifterna är att stärka varumärket för staden, har valt Webforums Styrelsewebb för en effektiv och säker hantering av styrelsematerialet i kommunen.

- Webforums Styrelsewebb är en mycket användarvänlig lösning som uppfyller våra krav på flexibilitet och säkerhet. Jag som VD mailade ut alla dokument tidigare och var även tvungen att använda mig av andra tjänster som t ex WeTransfer för att skicka tunga dokument. Med Webforums Styrelsewebb är det mycket enklare att dela dokument och säkerheten är betydligt högre. Dessutom ser jag i adminläge vilka som har varit aktiva och inte, säger Martin Roos, VD för Eskilstuna Marknadsföring AB.

Att kunna skicka ut kallelser till styrelsemötena med länkar till dokument istället för att bifoga dokument är funktioner som underlättar arbetet för Eskilstuna Marknadsföring avsevärt. Det gör inte bara hanteringen effektivare utan dessutom mycket säkrare.

- Vi upplever att vår lösning vinner stort förtroende på marknaden och är givetvis mycket glada att även Eskilstuna Marknadsföring har valt vår styrelsewebblösning för att effektivisera och säkra sitt styrelsearbete, säger Albert Huth, VD för Webforum Europe AB.

- Våra användare upplever en enorm säkerhetsvinst att få bort mailandet av dokument. Dels så händer det ju att mailprogram automatiskt fyller på en e-postadress som blir till en annan än man tänkt sig och dels så är ju e-post som att skicka vykort - har de hamnat i någons inbox är det också lätt att det mailas vidare och hamnar på diverse olika datorer, fortsätter Albert.

Webforums Styrelsewebb är en lösning för effektivare styrelsearbete, för företag och organisationer med höga krav på professionellt styrelsearbete och som har behov av att dela dokument och annan information på ett säkert och effektivt sätt. Lösningen kombinerar bra funktionalitet och hög säkerhet med ett intuitivt gränssnitt som användarna känner igen från sina egna datorer. Allt arbete sker direkt på webben och det enda som behövs är en webbläsare och tillgång till internet.

För mer information, vänligen kontakta:

Albert Huth

VD, Webforum Europe AB

Email: albert.huth@webforum.com

Nyttiga länkar

Om företaget

Om Webforums projekt- och samarbetstjänst

Om Webforums styrelsewebbstjänst

Om Webforum

Webforum utvecklar och säljer en webbtjänst för dokumentintensiva projekt och samarbeten. Tjänsten är flexibel, användarvänlig, tillgänglig och säker. Den är ett komplett stöd för företag och organisationer att planera, genomföra och följa upp projekt samt för att förvalta information. Webforum utvecklar och säljer dessutom en webbtjänst för effektivt och säkert styrelsearbete.

Webforum har i dag 700 företagskunder och ca 50 000 användare i ett 20-tal länder. Kunderna är allt från mindre företag eller projektgrupper till multinationella bolag i flera olika branscher samt flertalet kommuner och landsting. Bland kunderna återfinns bl a SL, Kungliga Tekniska Högskolan, Bisnode, StyrelseAkademien och Sundsvalls Elnät.

Företaget bildades 1997 och är baserat i Stockholm. Utveckling sker i Stockholm och i Kiev. Webforum har återförsäljare i Finland, Tyskland och England. För mer information: www.webforum.com.

Om Webforum