M-Brain Sverige

Esmerk lanserar Oasis - ny plattform för omvärldsinformation

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 12:47 CET

Esmerk, global leverantör av omvärldsbevakningstjänster, lanserar idag en ny plattform för hantering av omvärldsinformation, Esmerk Oasis. Den nya plattformen har utvecklats speciellt för att förbättra och förenkla hantering och distribution av omvärldsbevakning.

Esmerk Oasis är en webbaserad market intelligence-lösning designad för att hjälpa beslutsfattare att snabbt och enkelt kunna följa och agera på kritiska affärs- och marknadshändelser världen över. Målet har varit att möta ett växande behov av ett användarvänligt system för informationshantering och distribution inom organisationer.

Innehållet i Esmerk Oasis är baserat på Esmerks kvalitativa omvärldsbevakning samtidigt som användare enkelt kan komplettera med valfria externa källor och RSS-flöden. Användare kan kommentera nyheter, dela information med andra och lägga upp egna bevakningsrapporter.

Esmerk Oasis har utvecklats i samarbete med Comintelli, en prisbelönt leverantör av mjukvara för informationshantering. Plattformen är skräddarsydd för att möta önskemål från Esmerks kunder samtidigt som den inkluderar funktioner från Comintellis välkända informationsportal Knowledge Xchanger.

- Vår nya plattform Oasis tar Esmerks tjänster till en ny nivå med utökade möjligheter för kommunikation och informationsdelning. Nu, mer än någonsin tidigare, kan vi hjälpa våra kunder att säkerställa att rätt information når rätt mottagare vid rätt tidpunt och i rätt format. Användargränssnittet i Esmerk Oasis gör systemet väldigt lätt att använda samtidigt som det är snabbt och enkelt att implementera, säger Derek Cox, Esmerks Group Managing Director .

Esmerk Oasis finns tillgänglig från och med idag.

För mer information:

Esmerk Information
Petri Lankinen
Country Manager Sweden
petri.lankinen@esmerk.se
www.esmerk.se
response@esmerk.se

Esmerk grundades 1975 och har idag sju kontor i sju länder och över 200 anställda. Tusentals källor på 30 olika språk bevakas dagligen av 160 analytiker. Bevakningen distribueras som rapporter till hundratals företag i 28 länder. Våra kontor finns i Frankrike, Finland, Malaysia, Sverige, Tyskland, England, Ryssland och USA. Esmerk är ett dotterbolag till Nordens största mediekoncern Sanoma.