M-Brain Sverige

Esmerk och Comintelli ingår partnerskap för smartare lösningar inom omvärldsbevakning

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 11:04 CEST

Esmerk, en global leverantör av omvärldsbevakningstjänster, och Comintelli, en ledande leverantör av programvara för intelligent hantering av omvärldsinformation, har idag ingått ett avtal om strategiskt partnerskap.

Esmerk och Comintelli har samarbetat under flera år med specifika kunduppdrag där Esmerks informationstjänster har varit en del av innehållet i Comintellis portallösning Knowledge Xchanger.

Enligt det nya avtalet kommer Esmerk och Comintelli utveckla gemensamma omvärldsbevakningslösningar designade för stora internationella företag. Ett flertal nya lösningar är under utveckling med lanseringar under de närmaste månaderna.

- Comintelli är en passande partner för Esmerk. Deras expertis inom utveckling av användarvänliga informationslösningar kommer att ge ett ökat mervärde för våra kunder. Med flera tidigare framgångsrika gemensamma projekt ser vi nu fram emot att utveckla vårt samarbete och att introducera Comintellis erkända lösningar för våra kunder över hela världen. Genom att sammanföra våra respektive kompetenser kommer vi att kunna ge mervärde för våra kunder samtidigt som vi förstärker vår position på marknaden, säger Derek Cox, Esmerk Group Managing Director.

- Dagens beslutsfattare behöver få relevanta nyheter snabbt för att hålla sig uppdaterade och för att kunna agera proaktivt. Esmerk är experter på att bevaka, summera och analysera globala nyheter. Med hjälp av vår teknik kan vi leverera individuellt anpassade uppdateringar och nyhetsrapporter till mottagare via valfritt media. Det här partnerskapet öppnar för flera spännande utvecklingsmöjligheter som vi ser fram emot att utforska, säger Jesper Martell, VD för Comintelli.

För mer Information:

Esmerk Ltd
Derek Cox
Group Managing Director
derek.cox@esmerk.com

Telephone: +44 118 956 5821

www.esmerk.com

Comintelli AB
Jesper Martell
jesper.martell@comintelli.com

Telephone: +46 8 755 47 62
www.comintelli.com

Esmerk Ltd
County House
3rd Floor
17 Friar Street
Reading
RG1 1DB

Om Esmerk
Esmerk levererar individuellt anpassade nyhetsbevakningstjänster till företag över hela världen. Esmerk grundades i Finland 1975 och har nu 200 anställda vid sina kontor i Finland, Frankrike, Tyskland, Malaysia, Ryssland, Sverige och England. Företaget har över 900 företagskunder i 28 länder och mottagare över hela världen. Esmerk är ett dotterbolag till Sanoma Corp, ett av Europas största mediabolag. www.esmerk.com

Om Comintelli
Comintelli är en ledande leverantör av programvara för informationsdistribution, med fokus på lösningar för omvärldsbevakning

Comintelli utvecklar och marknadsför den prisbelönta programvaran Knowledge XChanger™. Den sökbaserade applikationen automatiserar uppgifter som insamling av innehåll från flera källor, strukturering, analys och distribution av innehåll till mottagare i ett relevant format. Bland kunderna återfinns framgångsrika företag från fler än tio länder, bland andra Covidien, ICA,  Monsanto, Teliasonera, Tetra Pak and Thermo Fisher Scientific.

Företaget grundades 1999 och har sitt säte i Stockholm med global representation genom ett omfattande nätverk av partners.