Lemontree Enterprise Solutions AB

Espire i Norge (f.d. Farma IT) ingår support med Lemontree

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 16:23 CET

Lemontree med sin solida erfarenhet och expertkompetens inom integrationslösningar blev avgörande när Espire valde lösningsleverantör.

Espire utvecklar IT-lösningar och tillhörande tjänster för apoteksektorn. Espires huvudprodukt FarmaPro används av alla apotek i Norge och systemet används också av många sjukhus. Senaste versionen av FarmaPro kan också hantera e-recept som är hälsomyndighetens lösning för elektroniska recept. Detta kräver att FarmaPro har möjlighet att integreras med andra IT-system.

Espire valde Lemontree för support till Espires affärskritiska integrationsplattform som är baserad på Sonic ESB/MQ.

”Lemontree valdes som leverantör eftersom de har en existerande driftsorganisation med många beredskapsavtal för Sonic MQ och ESB,” säger Kjetil Kopperud, avdelningschef för drift på Espire.

“Dessutom har Lemontree expertkompetens inom området där vi behövde support. Förutom support av Sonic ESB/MQ, har vi också behovet av forsatt utveckling av nya tjänster. Detta kan Lemontree leverera,” fortsätter Kjetil.

”Vi är stolta över att Espire valde oss som lösningsleverantör för deras förvaltning och intregrationslösning.” - säger Per Welin, VD för Lemontree Norge. ”Samtidigt är detta ett bevis på att våra lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering är av högsta kvalitet,” avslutar Per.

För ytterligare information:
Per Welin, VD Lemontree Norge, telefon: +47 930 01 310

Om Lemontree

Lemontree levererar IT lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering för att förbättra våra kunders verksamhet. Vi hjälper våra kunder att nå resultat genom att förenkla
det som är svårt och ta bort det som tar tid.
Lemontrees framgång är starkt förknippad med vår kompetens och förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontrees kunder finns främst bland
teleoperatörer, offentlig sektor, bank och försäkring i Sverige och Norge.

Vårt varumärke är viljan och förmågan att anstränga oss utöver det vanliga. Vårt snabbt ökande antal kunder och personal är beviset för att vår blandning av strategi, teknik och engagemang är skillnaden som gör skillnaden. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Fler än 100 engagerade medarbetare jobbar på våra kontor i Stockholm och Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.