Cybercom Group

ESV väljer Cybercom för integrationstjänster

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2003 09:46 CEST

Ekonomistyrningsverket (ESV), expertmyndigheten för den samlade ekonomistyrningen i staten, har valt att teckna ramavtal gällande integrationstjänster med Cybercom Group.

Ramavtalet sträcker sig fram till om med augusti 2005 och Cybercom är en av nio utvalda leverantörer. ESV är en stabsmyndighet som stöder såväl regeringen som myndigheterna.

- Vi verkar för en effektiv och ändamålsenlig ekonomisk styrning och uppföljning på alla nivåer i staten. Avgörande för vårt arbete är hög produktivitet, god kontroll och bra service till nytta för beslutsfattare, medborgare och näringsliv. För att uppnå detta ställer det stora krav i vårt utvecklingsarbete med olika IT-system. I vår urvalsprocess av IT-leverantör har vi därför varit noga med att välja efter erfarenhet, kompetens och teknisk bredd, säger Simon Lindgren, IT-chef på ESV.

- Vi är väldigt glada över det förtroende som ESV visar oss.
Cybercom har många kunder inom området finans och vi har stor erfarenhet av både integration, förvaltning, säkerhet och utveckling av affärssystem, säger Mats Alders, vd och koncernchef Cybercom Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mats Alders, VD och koncernchef Cybercom, 070 - 7253200
Simon Lindgren, IT-Chef Ekonomistyrningsverket , 0708 - 90 43 77

Cybercom är ett IT-konsultföretag med fokus på att utveckla och stärka kundens verksamhet genom att leverera affärsutvecklande IT-lösningar inom telekom, finans och läkemedelsindustri. Cybercom grundades i Sverige 1995 och är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Cybercom är en finansiellt stark koncern med verksamhet i Europa och kontor i Sverige, England och Danmark. Vi är ca 300 medarbetare med en genomsnittlig konsulterfarenhet på tretton år, som i kreativ och utvecklande miljö sätter värde i professionalism, erfarenhet, relationer och det resultat vi levererar. www.cybercomgroup.com