Musichelp sweden ab

ESW gör spelning i London

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2016 15:41 CEST

Göteborgsbandet ESW gör nu sin utlandspremiär och åker över till UK och spelar den 16 april på Dublin Castle i London.

Facebookevent

ESW ( Elin and The Sounds Within) släppte sin nya singel "When Love is Alive" för några veckor sen.

Lyssna på Spotify

ESW har ett starkt förhållande till sin ljudbild som karakteriseras av feta beats och syntar. Den nya singeln är mer av en dance hit som funkar såväl på dansgolven som i Spotifylistan.

ESW består utav sångaren och låtskrivaren Elin Dahl, Marcus Bohm (tidigare Kyte-medlem) på syntar, Johannes Hällström: Basist och ljudmakare från norra Sverige och Isac Cronholm trummis med tyngd o groove.

ESW bildades hösten 2015 och har sedan dess gett ut tre singlar.

ESW har gått från klarhet till klarhet och redan spelat live i P4 och på bla Oceanen, Yaki da. Samt blivit uppmärksammade i både GP, Djungeltrumman. I början av 2016 fick de ett samarbete med Musichelp Publishing och börjar rikta sina blickar utanför Sveriges gränser där spelningen på Dublin Castle är början.

ESW spelar även

3/6: Sockerbruket arena, Göteborg
6/6 : Picknickfestivalen, Göteborg

För mer info kontakta

Peter Åstedt

Musichelp

0733792937

Musichelp Sweden AB är ett musikbolag baserat i Trosa söder om Stockholm. Företagets fokusområde är management och förlagsverksamhet men det finns även en skivbolagsdel och en avdelning med servicetjänster för bolag och enskilda artister. Musichelp arbetar mycket med export av nya svenska band och samarbeten med olika företag genom branding.