COT-Clean Oil Technology AB

ETABLERAR EUROPEISK FÖRSÄLJNINGSORGANISATION.

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2006 13:38 CET

COT etablerar försäljnings- och distributionsorganisation på kontinenten med säte i Holland, ett av Europas ledande transportländer. COT Europe skall sköta marknadsföringen i Europa (utanför Sverige) och leds av Wouter Nunnikhoven som är ordförande i holländska Truck Dealer Association och har över 25 års erfarenhet som företagsledare.

En överenskommelse har träffats som innebär att COT Europe inom kort öppnar sina portar i Kerk-Avezaath i Holland. Förutom Wouter Nunnikhoven företräds COT av Jaco Overbeeke och Bob Monchen. Med dessa tre representanter får Bolaget ett betydande branschnätverk, direktkontakt med beslutsfattare hos kunder, teknisk kompetens, monteringskapacitet och ett stort logistiknät.

· Jaco Overbeeke är chef för Bleukens som är en av Hollands största återförsäljare av lastfordon, bl a Volvo. Jaco besitter betydande teknisk kompetens och kan via Bleukens garantera kvalitetssäkrade montage samt naturligtvis en stor försäljningskanal.
· Bob Monchen bedriver dels europeisk parallell-handel med reservdelar, dels internationell handel med specialfordon. Bob kommer i första hand att ansvara för logistik och distribution.

COT Europe har redan innan den formella starten sonderat intresset hos ett antal potentiella kunder. Montage av COT OilProcessor(tm) skall ske på fordon hos Jan de Lely BV, med ett 60-tal lastbilar i europeisk och nordafrikansk trafik. Produkten kommer också att monteras av Sent Wanige (DAF-distributör) på ett antal lastbilar med servicekontrakt. Truckland Noord-Holland skall välja ut ett antal fordon för montage. Företaget säljer ca 1.000 fordon per år och har ca 1.500 st på servicekontrakt. Samtal pågår också med ett flertal åkerier, lastbilsåterförsäljare samt distributörer av maskiner för entreprenad-verksamhet och jordbruk.

Nils Eriksson, vd för COT - Clean Oil Technology AB (publ): "Holland
är en idealisk utgångspunkt för europeisk distribution och med våra nya samarbetspartners får vi tillgång till allt från branschlobbying till minsta skruv och mutter. Tillsammans med Wouter har jag träffat åtskilliga potentiella kunder och det finns en uppenbar vilja att pröva nyheter som sparar pengar eller underlättar på annat sätt. Men det förutsätter att du som leverantör är inne i marknaden - outsiders göre sig inte besvär. Nu är vi inne och jag ser med väldigt stor entusiasm på framtiden!"

Vid frågor kontakta info@cot.se

COT - Clean Oil Technology AB's affärsidé är att utveckla, tillverka, sälja och marknadsföra produkter som ger stora miljömässiga och ekonomiska besparingar vid användning inom system med smörjoljor och hydrauloljor på en global marknad.