Coop

Etablering av Coop i Lidköping

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 08:28 CEST

Coop Sverige Fastigheter AB har tecknat hyresavtal med Gotska Fastighets AB för området Änghagen i Lidköping.

Avtalet gäller området Änghagen i östra Lidköping där Coop kommer bli en framtida hyresgäst. Öppningsdatum är ännu inte bestämt.

– Änghagen kommer att bli en attraktiv handelsplats för Lidköpingsborna med en mycket tydlig miljöprofil som ligger helt i linje med Coops verksamhetsidé. För oss är det viktigt att finnas med i den nya generationens lägen och Änghagen har ett naturligt upptagningsområde och kommer att bli ett bra komplement till innerstadens detaljhandel, säger Carmith Mårtensson, chef Etablering Syd/Väst på KF Fastigheter.

Coop kommer vara en del av ett nybyggt handelsområde på totalt cirka 15 000 kvadratmeter. Området ligger i anslutning till de redan befintliga aktörerna El-Giganten och Ö&B.

För ytterligare information:
Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

Coop bedriver dagligvaruhandel inom butikskedjorna Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum, Coop Nära, Coop Bygg samt Mataffären.se och Daglivs. Se även www.coop.se