Responsify AB

Etiopisk textilmässa lockar några av Europas största retailbolag

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2016 13:11 CET

Etiopen anses vara en av de snabbast växande produktionsmarknaderna inom textilindustrin och landet börjar på allvar konkurrera med Bangladesh, Kambodja och Vietnam. Med några av världens största internationella retailbolag på plats såsom H&M, Tesco och PVH, med nyetablerade industrizoner och med ökade internationella investeringar, växer industrin för varje år. Med “The Ethiopian International Textile and Apparel Expo 6-9 feb 2016” vill Etiopien nu visa landets ökade produktionsmöjligheter.

Responsify har tillsammans med ET251 fått äran att bjuda in till “Ethiopian International Textile and Apparel Expo 2016”. Mässan kommer äga rum i Addis Ababa, Etiopien, mellan 6-9 februari 2016 och kommer ge en god inblick i vilka produktionsmöjligheter som finns i Etiopien. Landets samtliga leverantörer av hemtextil och konfektion kommer att finnas på plats under mässan tillsammans med andra viktiga aktörer.

Då uppdraget delvis är EU-finansierat kommer organisatörerna att täcka kostnader för både flygbiljett och traktamente. Detta gäller för er som registrerar er senast den 28/1 genom Responsify AB.

Detta är en unik möjlighet för inköpare att träffa nya leverantörer och intressenter som är aktiva i landet samt få en inblick i det potential som finns för den växande textilindustrin.

Är Ni intresserade av att delta så ber vi Er att återkomma med en intresseanmälan senast tisdagen den 28/1.

Vi hoppas att få se Er där!

För mer info och inbjudan, vänligen kontakta Stephanie Persson, stephanie@responsify.org,
+46 73 528 46 56.

Responsify AB arbetar med att assistera internationella företag att göra lönsamma och hållbara affärer i Afrika. www.responsify.org