Noga Sökmotoroptimering

Eton Shirts lägger miljonorder hos NOGA

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2014 11:41 CEST

Ledande skjorttillverkaren Eton Shirts har ingått avtal med jönköpingsbaserade NOGA genom en affär värd ca 2,3 miljoner kronor. NOGA ska under två år leverera tjänster för ökad synlighet och fler affärer på nätet

Eton tillverkar sedan 1928 kvalitetsskjortor för den medvetna skjortanvändaren. Skjortorna säljs idag i fler än 100 länder och sedan 2013 även genom E-handel.

"Under de kommande två åren planerar vi att stärka vår närvaro i samtliga länder, etablera oss i fler länder och kraftigt öka omsättningen inom E-handel. För Eton är det därför helt avgörande att arbeta med rätt partners, som kan hjälpa oss nå våra högt ställda affärsmål. NOGA har visat att de förstår hur vi tänker och vad vi vill och är dessutom vana att arbeta mot tydliga affärsmål, säger Artur Krupke, E-handelschef på Eton Shirts."

Avtalet innebär att NOGA blir Etons strategiska partner gällande synlighet och affärer på internet.

"För oss är det betydelsefullt att Eton väljer NOGA som sin strategiska partner för sin marknadsföring online. Men det bekräftar även vår uppfattning om att allt fler bolag börjar inse affärsnyttan och vikten av att ha en riktigt vass strategi online.” säger Andreas Lyxell, VD NOGA

Om NOGA
Vi hjälper våra kunder att skapa affärsnytta och lönsamhet på nätet. Med ett starkt varumärke och rätt besökare på webbplatsen gäller det att även ta hand om besökarna och förmå dem att bli kunder. Som Google Partner använder vi branschens bästa metoder för att alltid ge maximal avkastning på kundernas investeringar. För det är ju fler affärer och ökad lönsamhet för våra kunder som vårt arbete egentligen handlar om. NOGA startades 2009, har idag tolv medarbetare och huvudkontor i Jönköping.

Andreas Lyxell, VD
andreas.lyxell@noga.se

Pressbilder hittar du här.