Paper Province

Ett 40 - tal affärsmän från Fujian-provinsen i Kina besökte Värmland

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 18:25 CEST

Ett bra exempel i samarbetet är The Paper Province projektet The Energy Square, där uppgiften är att energieffektivisera produkter och tjänster inom massa- och pappersindustrin.

Delegationen bestod av ett 40-tal personer, affärsmän och affärskvinnor från i huvudsak sektorerna skogs- och pappersindustrin, stål & verkstad, shipping samt IT-området. Besöket syftade till att informera om affärsmöjligheterna i Fujian-provinsen och att knyta ytterligare affärs- och samarbetskontakter i Värmland. Under onsdagen pågick match-making mellan besökarna och flera värmländska företag samt The Paper Province, The Packaging Arena och Compare.
I spetsen för gruppen fanns Generalkonsul Mr Cui Huixin, från Kinas Generalkonsulat i Göteborg, Elisabeth Söderström från Exportrådet,
Vice VD Mr Zhang Qiu, från Fujian Investment.

Gruppen gjorde också ett studiebesök på eftermiddagen hos bl a The Packaging Greenhouse, där C-G Salomonsson var värd och förevisade pilotmaskinen och laboratoriet.

The Packaging Greenhouse är helägt dotterföretag till The Paper Province.

Läs mer på: www.paperprovince.com   eller www.thepackaginggreenhouse.com