Budera AB

Ett års kamp mot jättarna

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2006 13:10 CET

Resultat redan första året trots en skev och aggressiv konkurrenssituation. Budera har intagit andraplatsen.

Det är inte mer än tolv månader sedan Budera slog upp portarna den 1 december 2005. Den lilla uppstickaren har vuxit till sig och är nu näst störst på Internetauktioner i Sverige.

-Vår enkla filosofi går hem, vi är ju gamla köpare och säljare vi med och vet vad vanliga människor vill ha, och inte ha. Vi har dessutom haft en god teknisk utveckling under året och kan erbjuda ännu mer, säger Stefan Sjödin, VD på Budera AB, och nu kavlar vi upp ärmarna ett varv till.
-Buderas konkurrens behövs! Att hela annons- och auktionsmarknaden ska styras av en eller ett par jättar främjar verkligen inte konsumentens situation. Vi håller på att ändra på det för att få ner priser, få bort tokiga avgifter och återskapa en marknad för användarna, inte för ägarna, säger Stefan Sjödin.

Budera erbjuder auktioner, men där tar jämförelsen med andra aktörer slut. På Budera ryms även försäljning till fast pris (motsvarande annons) samt
bytesaffärer. Allt på samma ställe och i samma miljö. Man krigar med fria upplägg inklusive bild, lågpris på tillägg, extrabilder och provision samt medlemsägda butiker. Budera har inte heller den vanligt förekommande listan med förbjudna objekt utan låter (unikt nog) svensk lag bestämma vad de myndiga medlemmarna får handla med och inte.

Stefan Sjödin, VD
marknad@budera.se

Bildarkiv

Korta fakta
Budera är en samlad handelsplats på svenska med Internethandel i flera former för privatpersoner och företag. Budera AB är ett Svenskt, privatägt företag.

Företagsinformation (Corporate)

Webbsida