Jobzone Sverige AB

Ett av bemanningsbranschens mest expansiva företag startar kontor i Borås

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 13:05 CET

Stockholm & Borås 2016-02-01

Ett av Sveriges mest expansiva bemanningsföretag öppnar kontor i Borås

Jobzone startar 1 februari en filial i Borås

Nu fortsätter Jobzone sin expansion och öppnar ett kontor i Borås. Jobzone har nu totalt 50 kontor i Norden varav 10 st. i Sverige. Jobzones affärupplägg är att egna företagare ska arbeta lokalt på den marknad de känner sig hemma i och åtnjuter ett relevant kontaktnät. Affärsmodellen är ett franchisekoncept där företagaren får tillgång till ett väl utarbetat upplägg och löpande erhåller stöd från den centrala organisationen avseende marknadsföring, försäljning, HR och ekonomi.

Det som skapar framgång för Jobzone är att företaget ska vara den mest attraktiva arbetsgivaren samt skapa framgång för individer och organisationer. Detta bidrar till mer motiverade och lojala medarbetare som i sin tur genererar en väldigt hög kundnöjdhet.

Kenneth Peischl Jobzone Borås: ”Jag ser fram emot att få jobba på hemmaplan där jag har mina rötter och kontaktnät. Det som är väldigt motiverande är att Jobzone har en tydlig och väl beprövad arbetsmodell som säkerställer hög kvalité i samtliga moment”

Rolf Smeds vVD och etableringsansvarig: ”Det är oerhört spännande att få öppna ytterligare ett Jobzone kontor. Borås / Sjuhäradsområdet är en mycket intressant marknad och är ett led i den fortsatta expansionen som började i Södra Sverige år 2012 med etablering i Jönköpings län”

Ytterligare information lämnas av Rolf Smeds som nås på tel: 070 778 83 35 mail: rolf.smeds@jobzone.se.