Hagmans Tandvård i Åsa

Ett fantastiskt 2012 för estetisk tandvård! Väl mött 2013 i Åsa

Pressmeddelande   •   Dec 31, 2012 17:18 CET

PRESSMEDDELANDE 2012-12-31: Ett fantastiskt 2012 för estetisk tandvård! Väl mött 2013 i Åsa

Året som gått har för Calle Hagmans del inneburit stora förändringar. I somras flyttades mottagningen efter många år från Brämhult/Borås till Halland. I väntan på att den nya mottagning i Åsa blir klar höll Calle Hagman energin och tandläkarkompetensen igång hos Hagmans Tandvård i Varberg. Under ett långt yrkesliv som tandläkare med hjärtat i estetisk-kosmetisk tandvård har Calle Hagman samlat på sig ett stort förråd av erfarenheter och kunskaper som nu ställs till förfogande i ändamålsenliga, moderna lokaler vid Hagmans Tandvård i Åsa. Utöver estetisk tandvård kommer all slags tandvård att utföras.

Tandläkare Calle Hagmans årskrönika för 2012 med avseende på yrkesmässig utveckling:

• Fortsatta träffar under 2012 med kollegor i The Swedish Dawson Group. Här träffas tandläkare och tandtekniker med likartad utbildningsbakgrund och intresse för bettets fysiologi och rehabilitering av svårt skadade bett. Grundaren, Dr. Peter Dawson, är ett världsnamn på området. Gruppen lär, stimuleras och utvecklas tillsammans vid dessa återkommande seminarier.
  • Av årets kurser står två ut. Swedish Academy of Cosmetic Dentistry  kurs med amerikanska föreläsaren Dr Bo Bruce, som undervisade i hur man kombinerar ett gott estetiskt resultat med en god funktion samt Dr Betsy Bakeman, som lärde ut hur man skapar en vacker mjukvävnad vid kronersättningarna.
  • Vidareutbildning i tandregleringstekniken Invisalign (utt.: inviss’elajn), en teknik där man använder nästan osynliga genomskinliga skenor för att flytta snedställda tänder. Namnet kommer från ”invisible” (osynlig) att göra. Invisalign är ett alternativ till den konventionella och mera synliga tandställningar, ”järnvägsrälsen”.

- Måste en erfaren tandläkare ständigt fortbilda sig, undrar kanske någon.Mitt svar är att kunskaper är färskvara. Kunskapsförrådet måste hela tiden fylla på med nya lärdomar. Utvecklingen står inte still. Personligen skulle jag tveka att t.ex gå till en läkare som inte är up to date, kommenterar tandläkare Calle Hagman, ständigt aktuell på www.callehagman.se/calles-blogg

- Nya och gamla patienter önskas Ett Gott Nytt År. Väl mött 2013 i Åsa, avslutar Calle Hagman

Calle Hagman är en tandläkare i Varberg med en passion för estetisk tandvård. Nätverkande och ständig kunskapsuppdatering är två kärnvärden för tandläkare Calle Hagman. Han är founding member, tidigare president och fortfarande aktiv medlem i SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry, landets ledande nätverk för kvalitetsstyrd, kunskapsbaserad  estetisk och kosmetisk tandvård.

Följ oss på Facebook!