Dimma Bad AB

Ett helt nytt sätt att bada

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 13:42 CEST

Dimma Bad AB är en svensk badkarstillverkare med lång historik. Under 2010 har Dimma lanserat ett helt nytt sortiment av badkar och massagebadkar, utformat för att ligga i framkant på den svenska badmarknaden. Jessica Hansson, VD på Dimma Bad, berättar om sortimentet:

- Fokus ligger på funktionalitet, kvalitet och design. Snygga badkar som är enkla att köpa och enkla att äga. Sortimentet innehåller något för alla badare, men för de med lite extra känsla för form och design, presenterar vi stolt Engel och Qvadrat. Två badkar som verkligen sticker ut.

Engel står ut. Både bland sina badkarskamrater och i sin form. Vi korsade gammalt och klassiskt med lite stramare linjer, men glömde inte bort sköna-bad-funktionen för det; en högt uppdragen kortände som följer ryggen och låter dig bekvämt sjunka tillbaka och njuta av många långa bad.

Qvadrat har en hård utsida men en mjuk insida. Räta vinklar och tunna kanter är visserligen dragkraften hos detta kar, men det är den kroppsvänliga liggloungen som kommer få dig att vilja bada mer.

Förutom sin ovanligt tilltalande form, är även materialet som Engel och Qvadrat tillverkas i utmärkande. Jessica berättar:

- Xanitan är ett nytt material som skiljer sig från de material som traditionellt sett används för badkarstillverkning. Det är ett så kallat kompositmaterial med mycket hög hårdhet och karen har en matt och stenliknande yta, som ger ett mycket exklusivt intryck.

- Kvalitet är ett oerhört viktigt begrepp för oss, vi vill inte att det bara ska vara en företagsfloskel utan har fokuserat på det i vårt nya sortiment. Engel och Qvadrat är solida och putsas för hand för att få fram önskvärd form och yta. Varje badkar är på så sätt ett hantverk, avslutar Jessica stolt.

För mer information och bildmaterial, kontakta Emma Karlberg, emma@dimmabad.se, 031-712 93 34.

På Hem och Villa, den 7-10:e oktober på Älvsjömässan i Stockholm, ställer Dimma ut i monter A30:32. Du hittar också Qvadrat i Nyhetsutställningen i A-galleriet.

Vare sig du badar skållhett och länge eller bara vill bli lite ren så har Dimma ett bad för dig. Men, hur du än badar så badar du alltid i ett badkar. Du kanske inte tänkt riktigt så. Och det behöver du inte heller. För det gör vi. Vi tänker stort, vi tänker litet, vi tänker ute och inne, med massage och utan. Ja, och så tänker vi funktion. Och design. Men vi tänker bara bad. I mars 2010 bytte GAT Sweden AB namn till Dimma Bad AB. I sortimentet finns bad för alla. Stort som litet, ute som inne, med massage och utan. www.dimmabad.se