Folkets Hus och Parker

Ett magiskt rymdäventyr med Folkets Hus och Parker

Pressmeddelande  •  2010-06-05 00:14 CEST

Följ med Nina och Markus på deras fantastiska rymdäventyr! Med hjälp av en trollstav och magiska formler tar de sig till planeter du inte visste fanns. Till deras hjälp har de barnen i publiken som får ropa olika ramsor och på olika sätt interagera med Nina och Marcus. På varje planet händer det något oväntat. Allt från att de träffar på utomjordingar till att Nina och Markus verkar förvandlas till olika ting.

En kul och medryckande show med mycket musik, sång, dans och bus!

Nina Hjelmkvist och Markus Granseth är två av Sveriges mest uppskattade programledare för barn. De har tusentals timmar i tv-rutan bakom sig. Markus har gjort sig känd för sina trollerier, experiment och galna uppfinningar och Nina är musikalartisten som profilerat sig som den mest spralliga och busiga programledaren någonsin! Nu är de redo att ge sig ut i landet för att träffa publiken. Produktionen står Folkets Hus och Parker för.

Turnéplan 2010: Eskilstuna, Parkens Zoo (13/6), Hågelbyparken, Tumba (17/6) Alingsås-parken, Järtas Park (19/6), Värnamo Folkets Park (20/6), Örebro, Brunnsparken, Wadköping (13/7), Kungsbacka, Tjolöholms slott (14/7), Lysekils Folkets Hus, Stadsparken (16/7), Bromölla Folkets Hus, Sannas rotunda (24/7), Malmö Folkets Hus (25/7), Lunds Folkets Hus, Stadsteatern (26/7), Uddevalla Folkets Hus, Kungstorget (28/7), Sala Folkets Hus, utescenen (4/8), Sandvikens Folkets Hus, Högbobruk, festplatsen (5/8), Gävle, Furuviksparken (8/8), Järva Folkets Park (10/8), Kumla, Kumlasjön (11/8), Bohus-Malmös Folkets Hus (13/8), Göteborg, Trädgårdsföreningen (14/8), Köpings Folkets Hus (26/8), Skärblacka Folkets Hus (27/8), Sävsjö Folkets Hus (28/8), Kävlinge, Silverforsens Folkets Park (29/8), Hyllie Folkets Hus (31/8), Limhamns Folkets Hus (31/8), Målilla Folkets Hus (1/9), Blomstermåla Folkets Hus (2/9), Rydaholms Folkets Park (3/9), Ljungsbro Folkets Park (4/9), Motala Folkets Hus och Park (4/9), Falköpings Folkets Hus, Folkets Park (6/9), Herrljunga Folkets Park (7/9), Söråkers Folkets Hus (11/9), Örnsköldsvik, Folkets Park (12/9) Umeå Folkets Hus (14/9), Bureå Folkets Hus (15/9) Hullsta, Hullsta Gård (16/9), Bredbyn, Olympia, Olympiavägen (16/9), Borensbergs Folkets Hus, Hällagården (26/9)

Mer info på www.fhp.nu
Pressbilder: www.fhp.nu/pressbilder

För mer information:

Mathias Bohman

Folkets Hus och Parker och Digitala Hus

Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information och medlemsförteckning på www.fhp.nu

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom