JCDecaux Sverige

Ett nytt avtal mellan JCDecaux och Trafikverket förstärker möjligheterna att annonsera på Stockholms Central

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 16:48 CET

Avtalet mellan JCDecaux och Trafikverket omfattar reklamytor för alla 19 spår/perronger på Stockholms Central. JCDecaux kommer att inom kort installera över 100 stadsinfotavlor med cirka 300 eurosize utomhusenheter. Resenärerna till och från Stockholms central är en köpstark målgrupp på över 200,000 personer dagligen.

”JCDecaux är stolta och nöjda över samarbetet med Trafikverket. Det är ett förtroende vi ska förvalta med omsorg. Samarbetet på Stockholms Central ger oss ett fint tillskott till vår redan starka närvaro i huvudstaden, säger Magnus Heljeberg, VD JCDecaux Sverige”.

Presskontakt;

JCDecaux Sverige AB, Kommunikationschef Carina Herly, 070-558 05 66, carina.herly@jcdecaux.se

JCDecaux startade sin verksamhet i Sverige 1989 och har idag samarbetsavtal med 23 av landets största kommuner. Affärsidén är enkel: JCDecaux erbjuder kommuner väl underhållna gatumöbler i hög kvalitet, såsom väderskydd, helautomatiska toaletter, papperskorgar, hyrcykelsystem mm utan kostnad för kommunerna. Finansieringen sker genom reklam som dessutom inte behöver vara placerad vid nyttigheterna.

www.jcdecaux.se