OSRAM

Ett nytt ljus i mörkret

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 14:43 CEST

Night Breaker Plus är OSRAM:s nya halogenlampa för de mörka vägarna. En lampa som genererar mer ljus och får fordonet att synas tidigare samtidigt som den håller längre och inte behöver bytas lika ofta som tidigare Night Breaker.

Billampan Night Breaker Plus ger upp till 90 % mer ljus på vägen och lyser med upp till 10 % vitare ljus jämfört med motsvarande standardlampor. Det är den ökade mängden ädelgas som ger den ökade ljusstyrka, något som gör att bilen syns både bättre och tidigare i trafi- ken. Lampan ger samtidigt upp till 35 meter längre sikt jämfört med motsvarande standardlampor vilket ökar säkerheten på vägarna avsevärt.

Lyser starkare längre
Nya Night Breaker Plus håller dubbelt så länge som den gamla, detta bland annat tack vare en ny glödtrådsdesign. Med Night Breaker Plus får man en lampa som både lyser mer och längre. Den kombina- tionen gör Night Breaker Plus till det självklara valet av lampa för de svenska vägarna.

Viktig Information
Lampan finns i H1, H3, H4, H7 och H11. Lampan är godkänd för bruk på allmän väg.

Högupplösta bilder finns att ladda ner i bildbanken www.perpr.se, eller klicka på billampor.
För ytterligare information kontakta Olivia Kukacka, 08-400 255 17, olivia@perpr.se

OSRAM är ett internationellt ledande företaget inom ljuskällor. OSRAM arbetar ständigt med att förbättra och utveckla dagens teknik och har idag hela 65 procent energieffektiva produkter.