Mindfulnesscenter AB

Ett orubbligt lugn i skarpt läge

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 08:30 CEST

– Jag hjälper människor att förlora, inte att vinna – det klarar de själva, säger Igor Ardoris, mindfulnessinstruktör, mental tränare och en av pedagogerna i TV-serien Klass 9A.
Och att vinna är att hålla lugnet under press – att förbli balanserad trots ett skarpt läge. Att vinna över sig själv.
Han kallar det Mindfulness för svåra situationer.

Vad är en svår situation? För en brandman kan det vara att ta sig in i ett brinnande hus. För en lärare, när en elev provocerar. För en rökare som bestämt sig för att fimpa, att inte tända en ny cigarett när suget blir starkt. För oss alla, när vi känner att vi inte räcker till…
Oavsett vem man är, så hamnar vi alla i situationer som vi upplever som svåra, och som rubbar vår förmåga att hålla lugnet.
Igor Ardoris, mindfulnesslärare, pedagogisk konsult och mental rådgivare, har många år av mental träning bakom sig. Han har utformat ett träningsprogram där mindfulness ger dig verktyg som passar i alla möjliga svåra situationer – professionella som privata. För ambulansförare eller som mamma…

– Jag jobbar med lärare, poliser och OS-simmare bland annat. Personer som står inför olika typer av psykiska och fysiska utmaningar där det handlar om att inte låta kroppen och sinnet ryckas med av pressen.

Med programmet ”Mindfulness för svåra situationer” får du verktygen och ledningen för att kunna behålla din känslomässiga balans.

– Man är inte en värdig vinnare innan man lärt sig att vara en värdig förlorare, säger Igor Ardoris.

Det handlar om ökad självkännedom helt enkelt.

– Innan vi har lärt oss att möta vår feghet, vår svartsjuka, vår missunnsamhet och vår osäkerhet och ändå behålla vår självrespekt, kommer vår så kallade ”vilja att vinna” i själva verket vara en desperat och ångestfylld kamp för att inte förlora.

Igor Ardoris kom 18 år gammal, som flykting från forna Jugoslavien till Sverige. Han är Jugoslavisk och Svensk juniormästare i karate. Igors metod bygger till stor del på hans erfarenheter av den svårighet det innebär att tvingas fly från sitt land och vad det innebär att börja om i ett främmande land. Med en stark drivkraft att bygga upp sitt liv har han utarbetat träningsprogrammet som till stor del har sin bas i läror sprungna ur asiatiska kulturer.

Mindfulness i svåra situationer är ett träningsprogram där du steg för steg bygger upp din förmåga att behålla din inre balans och stabilitet, även i situationer som du upplever som starkt pressande.

För att få ett exemplar av programmet, kontakta admin@mindfulnesscenter.se så skickar vi ett.

Mindfulness i svåra situationer är en produkt som är framtagen i samarbete med Dr Ola Schenström, Mindfulnesscenter

För kontakt:

Igor Ardoris igor.ardoris@gmail.com 073-3345656

Ola Schenström ola@mindfulnesscenter.se 070-6085048

Mindfulnesscenter AB är Sveriges ledande utbildningsföretag inom Mindfulness.

Dr. Ola Schenström har bland annat skapat Sveriges mest sålda mindfulnessprogram Här & Nu, skrivit boken Mindfulness i vardagen som sålt i över 40 000 ex - och nu lanserat världens första internetbaserade mindfulnessprogram.

Allt finnes på http://www.mindfulnesscenter.se

Facebook: http://www.facebook.com/pages/Mindfulnesscenter/108547695847407