POST-ART

Ett personligt porträtt förgyller hemmet

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2012 09:55 CET

I år ska det vara en personlig, hållbara och minnesvärda julklapp. En originell gåva som är lika rolig att ge som att få.

Jag jobbar som konstnär och gör porträtt som är trendriktiga i sin blandning av nytt och gammalt. En mix av de klassiska mästarnas stilporträtt och dagens ansikten. En rolig inrednings detalj som väcker intresse och ger upphov till samtal eller som Ernst Kirchsteiger sa "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..."

Så vad mer kan man önska av en julklapp till vänner, föräldrar och den älskade. Ett porträtt på barnbarnen till mor- och farföräldrarna är till exempel en gåva som alltid uppskattas och som ger så mycket mer än vad ett vanligt foto kan ge.

I mina porträtt lånar jag friskt och låter mig inspireras av andra konstnärer. Ingen tidsepok eller stil är mig främmande så man kan tillexempel välja frasande siden och spetsar ifrån 1700-talet eller serieteckningens stilistiska uttryck. Man kan också plocka in sina personliga tillhörigheter i porträtten och på så sätt visa vem man är. Resultatet är ett eget porträtt som kommer att hålla och kunna gå i arv från generation till generation. Mina porträtt finns redan i många hem och jag har även fått äran att göra flera kända ansikten som tillexempel Babben Larsson, Lasse Berghagen, Robert Aschberg, Horace Engdahl och Jean-Pierre Barda.

Porträtten levereras enkelt i rulle färdig att ramas in eller att läggas under granen som de är. Vill man låta mottagaren själv vara med och bestämma går det också att ge bort ett presentkort.

För mer information välkommen till min ateljé på Norra Kyrkogatan 20E i Visby eller in i ateljéerna på nätet: www.post-art.se

Bästa hälsningar Zigge Holmgren

Norra Kyrkogatan 20E, 62155 Visby

Tel: 0498 - 212320 mob: 0709 529 951

Mejl: info@post-art.se

POST-ART Pressbilder

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, men porträttkonceptet inrymmer också DNA ART och Stoneface.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook och Stonface på facebook