POST-ART

Ett Presentkort - En perfekt gåva vid alla tillfällen

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2011 08:32 CET

Att ge bort presentkort blir allt mer populärt och efterfrågan på roliga, annorlunda och snygga presentkort växer för varje dag. Porträttören Zigge Holmgren har förstått det och erbjuder också sina kunder presentkortsmöjligheten.

Det passar också bra in i hans porträttkoncept som bygger på att mottagaren själv är med och påverkar sitt porträtt. Grundidén att mixa de klassiska mästarnas stilporträtt med dagens ansikten är rolig och porträtten kommer att kunna gå i arv från generation till generation. En framtida antikvitet som väcker intresse och ger upphov till samtal och som också passar perfekt in i Ernst Kirchsteigers citat "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..."Ett roligt sätt att blanda nytt med gammalt som också är den klara inredningstrenden just nu.

Så vad mer kan man önska av en gåva eller julklapp till vänner, föräldrar, den älskade, barn och barnbarnen, mor- och farföräldrarna!?

I porträtten kan man också plocka in sina personliga tillhörigheter och på så sätt förmedla och visa vem man är. Resultatet är verkligen ett eget och annorlunda porträtt. Zigge Holmgren är erkänd och hans porträtt finns redan i många hem. Han har även fått äran att göra flera kända ansikten som tillexempel Babben Larsson, Lasse Berghagen, Robert Aschberg, Horace Engdahl och Jean-Pierre Barda.

Presentkorten är som ett litet konstverk i sig, personligt printat till kunden på vackert papper och i ett snyggt kuvertt.

De färdiga porträtten levereras enkelt i rulle färdig att ramas in eller att läggas under granen som de är.

Som kund får man vara med under hela den konstnärliga processen. När de arbetet är klart och godkänt så printas verken med ljusbeständig färg på tålig konstnärsduk och fernissas precis som på samma sätt som de gamla mästarna gjorde.

En garanterat personlig julklapp!

För mer information välkommen till ateljén på Norra Kyrkogatan 20E i Visby eller in i ateljén på nätet.

Zigge Holmgren

Norra Kyrkogatan 20E 62155 Visby

Tel: 0498 - 212320 mob: 0709 529 951

Mejl: info@post-art.se

POST-ART Pressbilder

POST-ART på facebook

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också DNA ART - LIP ART - BABY-ART, där de inre och yttre avtryck görs till dekorativ konst.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook  och  DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook