Ladbrokes

Ett rymdprojekt utöver det vanliga

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2006 16:23 CET

Fuglesang står äntligen i startblocken och det värms upp inför den optimala flygturen. NASA har givit klartecken och av allt som skall med, förutom tandborsten, är en Frisbee packad. Fuglesang skall slå (odds 1,50) Don Cains världsrekord från 1984 i Frisbee MTA (Maximum Time Aloft) som lyder på 16,72 sekunder. Om reglerna tillåter doping genom viktlöshet framgår inte i regelverket.

Ladbrokes ger vidare odds på om NASA släpper upp Fuglesang och de andra astronauterna innan 31 december, 2006, till odds 1,40. Vissa dubier har framskymtat gällande NASA:s IT stöd och Fuglesangs tålamod kan återigen komma att ställas på prov.

”Ladbrokes väntar rusning till detta spel, Fuglesangs uthållighet står i paritet med den person som lagt ett bet på att det finns liv på Mars” säger Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef, i en kommentar.

Mer information:

www.ladbrokes.com

Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-407 64 46, +46-708-710 422, nicklas.kulti@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes omsatte 2005 ca 155 miljarder, har 2 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.