Sun Park Living

ETT UNIKT BOENDEKOMPLEX ‘SEMESTERBOENDE I STOR GEMENSKAP’ FÖR PERSONER ÖVER 50 HAR ÖPPNAT DÖRRARNA PÅ LANZAROTE

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2012 00:02 CET

3.12.12

Att släppas omedelbart

Ett lägenhetskomplex i brittisk ägo för äldre par och ensamstående har öppnat dörrarna på Lanzarote, ett spännande och betalbart alternativt boende för personer som är över 50.

Sun Park Living är en exklusiv anläggning avsedd för dig som vill bo på den spanska ön Lanzarote på kort eller lång sikt.

Sun Park Living är inte bara en semesteranläggning och inte heller bara en by för pensionerade. Ägarna säger i stället att Sun Park Living erbjuder ett unikt boendealternativ som ger de boende möjlighet att bli en del av en gemenskap av likasinnade, aktiva personer i 50-årsåldern och över.

Gästerna har tillgång till ett stort utbud av faciliteter i den engelsktalande anläggningen som till exempel restaurang och café med mat lagad på stället, en brittisk delikatess och servicebutik med väl genomtänkt sortiment för dig som gärna lagar mat själv, en bar, tvättstuga och presentbutik samt grönområden, simbassänger, en tennisbana, minigolfbana, volleybollplan, utomhusgym, konststudio, och en rad stimulerande kurser vid U3A, University of the Third Age, som finns på området och som är deras första satsning på Kanarieöarna.

Andra aktiviteter på området är till exempel välgörenhets och volontärarbete vilket ägarna på Sun Park Living uppskattar eftersom de kan känna att de har något praktiskt att se fram emot och att de kan vara till nytta. Patricia Dominguez, taleskvinna för Sun Park Living säger: “Förutom nöjet av att utforska den spännande ön Lanzarote och kanske upptäcka ens nya liv i solen kan man också se fram emot att få vara med att bygga upp och vara en del av en varm gemenskap i detta boende och få lära känna nya vänner och grannar.”

Boendekomplexet som innehåller 220 lägenheter är unik med sitt koncept “Skapa ditt eget hem” enligt vilket de boende uppmuntras att sätta sin egen stämpel på sin lägenhet och göra den till sin egen.

Detta innebär att även om lägenheterna är möblerade så har de boende möjlighet att måla om och ställa in sina egna möbler och göra om lägenheten så att de verkligen känner sig hemma.

Patricia säger att: “Sun Park Living är ett helt nytt koncept riktat mot personer som är 50 eller över, som just har gått i pension men som vill leva ett aktivt och rikt liv, och bli en del av ett sammanhang av likasinnade individer.”

Sun Park Living ligger mitt i den vackra staden Playa Blanca, på gångavstånd från den pittoreska gamla staden och hamnen. Sun Park Living uppmuntrar sina gäster att ta vara på alla fördelar med att bo på ett soligt och varmt ställe – ett enklare sätt att leva på en unik, naturlig plats med otroligt vackra omgivningar.

Dessutom behöver de boende inte sälja eller belåna sina hus eller investera i en timeshare, för att kunna bo här. Lägenheterna går att hyra direkt från företaget från endast £499 (625 Euros) per lägenhet, per månad (baserat på 12 månaders sammanhängande vistelse), vari ingår alla räkningar för elektricitet etc., tomträttsavgäld, serviceavgift, TV-licens och lokala skatter.

Sun Park Livings ägare är övertygade om att de boende faktiskt kan spara pengar eftersom de får möjlighet att hyra ut sitt hus i hemlandet och dra fördel av de billigare levnadskostnaderna på ön.*

Anläggningen erbjuder en provvecka för £279 (355€).

För ytterligare information, gå in på www.sunparkliving.com

Sun Park Resort är en anläggning som välkomnat gäster i egenskap av turisthotell sedan det byggdes på 90-talet. Hotellet har nyligen genomgått en ansiktslyftning och öppnat dörrarna igen och erbjuder nu ett helt nytt boendekoncept i Europa som går under namnet “Sun Park Living” och som erbjuder ekonomiskt hållbart, långsiktigt boende med självhushåll i hyreslägenheter på ett område som erbjuder gemenskap med likasinnade. Området är exklusivt avsett för personer som är 50 eller äldre och det finns 4 bostadskomplex av samma typ på Kanarieöarna (Spanien). Hotellet drivs under namnet “Sun Park Living” och företagets huvudkontor ligger i Spanien och hade cirka 50 anställda vid slutet av 2011.

För ytterligare information, bokningar och de senaste nyheterna, besök vår webbsida på www.sunparkliving.com.

/SLUT

För ytterligare information:

Fallstudier and intervjuer finns tillgängliga på begäran – kontakta Patricia Dominguez på +44 (0)75359650370 eller skicka en e-post till PR@sunparkliving.com

Anm. Till redaktörer

*Genomsnittliga levnadskostnader i Storbritannien under = £1496 i månaden (Office for National Statistics – Living costs survey. Genomsnittliga levnadskostnader i Storbritannien under 2010)

I Sun Park Livings avgifter ingår alla räkningar för allmännyttiga tjänster = £499 i månaden (Grundat på en 12 månaders vistelse. Max 2 personer)

The Sun Park Resort is a licensed Hotel, which has been catering for the mass touristic market since its inception, in the 90s. The hotel has recently been transformed and re-launched to create a brand new offering in Europe called “Sun Park Living”, a pioneering lodging proposition, offering financially viable, long-stay, self-catering, community-living, holiday-rental-accommodation, exclusively dedicated to the 50+ age group, with 4 lodging properties within the Canary Islands territory (Spain), it operates the hotel under the “Sun Park Living” brand name.