HammarbySjöstad.info

Etta på Google - Rivstart för forum från Hammarby Sjöstad

Pressmeddelande   •   Jul 21, 2009 00:50 CEST

HammarbySjöstad.info är Hammarby Sjöstads första nyhetsblogg och diskussionsforum som levererar snabba textdebatter bland boende, företag i Sjöstaden och personer som funderar på att flytta hit.

Här händer det grejor dygnet runt. Försvinner en katt så hittar de boende den snabbt tillsammans bland buskar och båtar. Stjäls en cykel får alla reda på det samma dag. Serverar en restaurang en usel lunch, ja - då vet hela Sjöstaden om det samma kväll.

Lokal medborgarjournalistik i sann blogganda, det är visionen.

I både forumet och bloggen får "alla" i stadsdelen sig en känga ibland när de är värda det. Många av läsarna är inte nådiga mot t ex butiker de inte gillar (se tråden "Butiker vi bojkottar" som är så sektfri den kan bli).

Vårt mål är att få de boende själva att skriva, tipsa och informera. Om du är en av dem/oss - så kör hårt. Vad har du sett eller hört som fler i Sjöstaden borde veta om? Vad är det för evenemang på g som man inte bör missa? Vi har en tipsa-funktion, vi har kommentarsfält som denna och vi har diskussionsforumet på vår framsida. Verktygen för medborgarjournalistik finns här, det är fritt fram att hänga med.

Adressen till sajten är www.hammarbysjostad.info och webbplatsen har på kort tid etablerat sig som Hammarby Sjöstads blogg folk gillar.

För mer information, kontakta Carl-Stefan Gustafsson via kontaktformuläret på sajten. Välkommen in till Hammarby Sjöstad!