Miljöpartiet de gröna i Helsingborg

EU-debatten på Sundsgårdens folkhögskola gästas av Mehmet Kaplan (MP)

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 07:37 CEST

I samband med den EU-debatt som ordnas på Sundsgårdens folkhögskola i Helsingborg väljer Miljöpartiet att ställa upp med sin integrationspolitiska talesperson tillika gruppledare i riksdagen Mehmet Kaplan.

Miljöpartiet välkomnar initiativet från Sundsgårdens folkhögskola i Helsingborg att anordna en EU-debatt för sina elever med de förutsättningar skolan valt. I tider då främlingsfientliga partier runt om i Europa går framåt är det föredömligt att som huvudpunkt för en EU-debatt ta upp vad partierna vill göra åt den ökande rasismen och främlingsfientligheten i Europa.

- Jag vill jobba för att fler människor ska känna att de har en plats i samhället, säger Mehmet Kaplan (MP). När kalla vindar blåser behövs en varmare politik. Miljöpartiet vill ha ett öppet Europa med human flyktingpolitik.

Efter debatten besöker Mehmet Kaplan Drottninghög där Miljöpartiet under torsdagseftermiddagen befinner sig för att EU-valskampanja.

För mer information:
Susanne Åkesson, politisk sekreterare, riksdagen