Miljöpartiet de gröna

EU-kritikerna har stort förtroende i parlamentet

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2009 15:37 CEST

Både Carl Schlyter och Eva-Britt Svensson har fått tunga ordförandeposter i EU-parlamentet. Carl Schlyter tillträder posten som vice ordförande i Miljöutskottet, vilket är det bästa beviset på att Miljöpartiet anses som en stark kraft inom EU:s miljöarbete. Vänsterpartiets Eva-Britt har anförtrotts posten som ordförande i Kvinnoutskottet, vilket är ett stort steg framåt för feminismen i EU.
Både Carl Schlyter och Eva-Britt Svensson har fått tunga ordförandeposter i EU-parlamentet. Carl Schlyter tillträder posten som ordförande i Miljöutskottet, vilket är det bästa beviset på att Miljöpartiet anses som en stark kraft inom EU:s miljöarbete. Vänsterpartiets Eva-Britt har anförtrotts posten som ordförande i Kvinnoutskottet, vilket är ett stort steg framåt för feminismen i EU.

Det visar tydligt att det handlar om att man får förtroende om man gör ett bra jobb och att man uppmärksammar att man driver viktiga och bra frågor. På många sätt anses EU-kritiker som viktiga granskare av det politiska arbetet och vi ser våra respektive ordförandeskap som ett bevis på att man uppskattar det vi uträttat politiskt, hälsar Carl Schlyter och Eva-Britt Svensson från Strasbourg.

För kontakt:
Carl Schlyter tel: 070- 23 825 15
Eva-Britt Svensson tel: 070- 63 313 46

Bloggar:
MILJÖPARTIET DE GRÖNA
Riksdagen, Mynttorget 2, 100 12 Stockholm
08-786 40 00 (växel)

Läs mer om grön politik: www.mp.se
Se också: www.youtube.com/miljopartiet och www.twitter.com/miljopartiet