Piratpartiet

EU-parlamentariker Amelia Andersdotter besöker Härnösand

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2014 07:00 CEST

Idag, fredag den 16/5 kommer Piratpartiets EU-parlamentariker Amelia Andersdotter på besök i Härnösand. Hon kommer att tala på torget samt finnas tillgänglig för samtal med väljare, som en del i sin turné runt om i Sverige inför EU-valet. Amelia finns på torget mellan ca 13.15-15.00, tillsammans med andra representanter för Piratpartiet.

- Det känns roligt att få hit en av våra folkvalda till Härnösand, i synnerhet då stödet för Piratpartiet var större i Härnösand än vad valresultatet för riket visade, säger Erik Hultin, kandidat till kommunfullmäktige i Härnösand samt Riksdagen för Piratpartiet.

Förutom att rusta inför EU-valet förbereder sig även Piratpartiet för höstens kommunval.

- Det är inte många veckor kvar till EU-valet och det känns viktigt att folk vet att vi finns och är aktiva även inför kommunvalet i höst som vi ställer upp i, säger Mattias Molin, som också kandiderar till kommunfullmäktige.

Erik Hultin
Ledamot i Härnösands Kommunfullmäktige samt riksdagskandidat för Piratpartiet
E-post: erik.hultin@piratpartiet.se

Tess Lindholm
Pressansvarig för Amelia Andersdotter
E-post: andersdotter.press@piratpartiet.se

Michael Ström
Ordförande i Piratpartiet Härnösand
E-post: michael.strom@piratpartiet.se

Om Piratpartiet
Piratpartiet
 är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet är en del av en växande rörelse med systerpartier runt om i Europa och världen. Flera av dessa har folkvalda representanter på lokal och regional nivå.