Euro Accident

Euro Accident Gasellföretag för andra året i rad

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 09:04 CEST

För andra året i rad presenteras Euro Accident på Dagens Industris exklusiva Gasellföretagslista. Året som har passerat har färgas av finanskris, ekonomisk oro och ett BNP-ras med 5 procent. Dagens Industri anser att ”det är ett eldprov för Gasellföretagen att visa hur de klarat sig genom extremt tuffa tider”. Färre företag än föregående år kommer att få utmärkelsen.

Euro Accident som fick utmärkelsen även i fjol fortsätter att tillhöra skaran av snabbast växande företag inom svenskt näringsliv.

Thomas Petersson, vd för Euro Accident, om utmärkelsen;

"Det är klart att även vi påverkas av det ekonomiska läget men vi ser att våra försäkringar med hälsofokus är fortsatt efterfrågade. Fler företag ser sambandet mellan friska medarbetare och lönsamheten i företaget. Våra försäkringar ger företagen trygg personal, bidrar till lägre sjukfrånvaro och på sikt genererar det ett bättre resultat. En modell som gör alla till vinnare."

Gasellkriterierna basera sig på de fyra senaste årsredovisningarna och för att utses till Gasell måste företaget uppfylla följande ;

- en omsättning som överstiger 10 Mkr
- minst 10 anställda
- kontinuerligt ökat omsättningen de senaste tre åren
- minst fördubblat omsättningen de senaste tre åren
- positivt samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren
- i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
- sunda finanser

Euro Accident Health & Care Insurance är ett privatägt svenskt försäkringsföretag, i stark tillväxt, med kontor i Danderyd, Göteborg, Malmö, Växjö och Örnsköldsvik. Företaget som representerar Generali Group på den svenska marknaden sysselsätter närmare 80 personer.