SEB

Eurocard sponsrar Scandic Carlsberg Scandinavian Masters

Pressmeddelande   •   Jul 17, 2003 10:15 CEST

För 13:e året i rad är Eurocard sponsor för tävlingen och är "official card" för den. Scandic Carlsberg Scandinavian Masters är den största årligen återkommande idrottshändelsen i Sverige och 156 spelare deltar och tävlar om 1,9 miljoner euro i prispengar. Tävlingen alternerar mellan Stockholm, Göteborg och Malmö och pågår under flera dagar. I år avgörs tävlingen på Barsebäck Golf & Country Club i Skåne. Nytt för i år är att Scandic och Carlsberg nu är med som titelsponsorer och Eurocard är en av huvudsponsorerna.

Eurocards kunder har möjlighet att få två Scandinavian Masters-biljetter helt utan kostnad, något som över 12 000 personer utnyttjat varje år. Eurocard kommer att ha två tält där Eurocardkunderna bjuds på förfriskningar, de erbjuds även periskop för att lättare kunna följa tävlingen ute på banan, samt speciella ryggsäckar.

Veckans Masters-program
Måndag 28 juli - Scandic Carlsberg Scandinavian Masters inleds
Eurocard deltar inte med något lag i måndagens Opening Pro Am-tävling, då vi spelar vår Pro Am på onsdag. Fri entré.

Tisdag 29 juli - Long Drive Challenge
Inspelningsdag för tävlingsdeltagarna. I stället för Eurocard Challenge kommer det i år att hållas en Long Drive Challenge - en longdriving-tävling där Viktor Johansson, världsmästare i longdriving, blir utmanad av några av de spelare i startfältet som slår längst. Detta sker på det tionde hålet kl. 17.30 och är något som man inte bör missa! Fri entré.

Onsdag 30 juli - Pro Am
De större sponsorerna spelar en tävling tillsammans med golfproffsen. Eurocard har tre lag,
dvs nio platser, där Eurocardkunder får spela med golfproffs som sedan deltar i Scandic Carlsberg Scandinavian Masters. Kanonstart kl. 07.30 och kl 13.30. Fri entré.

Torsdag 31 juli och fredag 1 augusti
Scandic Carlsberg Scandinavian Masters, tävlingsdag 1 och 2. De 156 deltagarna, 150 proffs och 6 amatörer, går ut i trebollar från första och tionde tee med start 07.30. Entré 200 kr/dag.

Lördag 2 augusti och söndag 3 augusti
Scandic Carlsberg Scandinavian Masters, tävlingsdag 3 och 4. De 70 bästa och delningar efter fredagens spel går ut i tvåbollar från första tee. Första start cirka 07.30. De bästa startar sist. Prisutdelning sker på 18:e green direkt efter det att söndagens spel avslutats. Entré 250 kr/dag. Ungdomar under 13 år har fri entré alla dagar.

För ytterligare information kontakta:
Kerstin Ottosson, Informationschef Eurocard, tel 08-14 70 28, 070-660 52 00
Ingalill Winbladh, Marknadschef Eurocard, tel 08-14 71 94, 070-595 09 86