Eurocon

Eurocon vinner order avseende el- och instrumentprojektering

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 16:30 CEST

(Aktietorget: EURO)

Eurocon har fått förtroendet att utföra projektering för Metso Paper Sundsvall AB (Mechanical Fiber Unit) gällande en fiberboardanläggning i Ukraina (ART Progres).

Projektet innefattar el- och instrumentprojektering samt programmering av process-styrsystem. Projektet kommer att bedrivas i ca ett år och omfattar projektarbete för två till fyra personer.

För mer information:

Lars-Ola Bodeby, Projektledare
060-67 78 15, lars-ola.bodeby@eurocon.se

Peter Johansson,VD
060-67 78 01, peter.johansson@eurocon.se

EUROCON är en svensk koncern som grundades1990 med huvudkontor i Örnsköldsvik och verksamhet i Sundsvall och Gävle. Bolaget är noterat på AktieTorget. Eurocon är ca 120 medarbetare och erbjuder konsulttjänster och produkter för olika processer inom massa och papper, energi-, kemi-, verkstads- samt gruv- och stålindustrin. Vår specialitet är ny- och ombyggnadsprojekt där vi utför förstudier, förprojekt och genomförandeprojekt. Vår bas finns i Sverige men våra kunder finns över hela världen. Huvudsakliga verksamhetsområden är projektledning, processteknik, processtyrning, elkraft, automation, tryckkärl, HVAC, anläggningskonstruktion, mekanik, datateknik och revisionsbesiktningar. För mer information se www.eurocon.se

Sundsvall 2008-09-12