Poolia

EuroMaint och Poolia har tecknat treårigt avtal

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2004 11:51 CEST

EuroMaint har tecknat ett treårigt ramavtal med Poolia för bemanningsprocessen och personalinhyrning till sin ombyggnadsverksamhet. Ett antal personer är redan på plats och ytterligare tjänster kommer att tillsättas.

EuroMaints strukturbeslut, tidigare under året, att koncentrera sin ombyggnadsverksamhet till Malmö pekade samtidigt på ett kommande bemanningsbehov i regionen. EuroMaint valde att upphandla extern kompetens för att säkra kvalitet och produktionsresurser för att möta marknadens variationer i efterfrågan.

Efter att ha utvärderat ett antal leverantörer av bemanningstjänster valdes Poolia.

EuroMaint valde Poolia för deras kompletta tjänsteutbud och konkurrenskraftiga villkor.

- Detta är både hedrande och utmanade för oss. Vi ser det som ett stort förtroende och kommer att göra allt för att infria förväntningarna, säger Poolias VD, Erik Strand.

För mer information, kontakta:
Erik Strand, Vd Poolia, tfn: 08-555 650 60, 073-392 98 00

EuroMaint erbjuder kostnadseffektiva underhållslösningar för fordon inom spårtrafikbranschen. Vi utvecklar, producerar och levererar tekniska systemtjänster och underhåll för alla sorters järnvägsfordon och dess komponenter. Vårt erbjudande riktar sig också till industrisektorn. EuroMaints huvudprodukt är en totallösning: Det heltäckande servicekonceptet.

Poolia är ledande inom kvalificerad bemanning och finns idag på ca 20 orter i Sverige samt Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Storbritannien. Verksamheten omfattar Personaluthyrning, Rekrytering / Search och Outsourcing. Poolia Sverige är uppdelat i Poolia Professionals och Uniflex där det förstnämnda erbjuder kvalificerad personal inom yrkesområdena Ekonomi, Bank & Finans, IT, Kontor, HR, Lön, Teknik, Sälj & Marknad, Juridik, Vård samt Life Science. Dotterbolaget Uniflex är en av de största aktörerna inom generell bemanning i Sverige och erbjuder tjänsterna reception, kundtjänst, växel, call-center, lager, industri och internservice.