SEB

Euromoney rankar SEB i Europa-topp inom cash management

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2005 08:43 CEST

Branschtidningen Euromoney har rankat SEB:s cash management tjänst. SEB topprankades i två nyckelkategorier - högst kundnöjdhet bland alla banker verksamma i Europa och bäst i världen vad gäller kvalitén på webbaserade cash management-lösningar. I kategorin största internationella cash management-bank kom SEB på 8:e plats i världen.

Sedan tidigare har SEB rankats som bästa cash management-bank i Norden av Euromoney liksom av European Association of Corporate Treasurers.

- Dessa utmärkelser bekräftar ännu en gång SEB:s unika ställning som cash management-bank globalt och är dessutom en utmärkt värdemätare på SEB:s långsiktiga engagemang och spjutspetskompetens inom cash management-området, säger Gerth Svensson chef Cash Management inom SEB Merchant Banking..

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner som verkar på tio hemmamarknader i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland och Ukraina. SEB har drygt 680 bankkontor och 5 miljoner kunder, varav cirka 2 miljoner utnyttjar koncernens internettjänster för sina bankaffärer. Den 30 juni 2005 uppgick koncernens balansomslutning till 1 800 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 012 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka
20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

För ytterligare information kontakta:
Gerth Svensson, Chef Cash Management, SEB Merchant Banking, tel +46-8-763 93 15