MOM Events & Förarcoaching AB

Europamästare i Tractorpulling till Ljungbyhed Park och Skåne Truckshow!

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 11:36 CEST

Unders Skåne Truckshow den 5-6 september så körs även den näst sista SM-deltävlingen i Tractorpulling. Banan på Ljungbyhed Park är helt nybyggd och håller Europastandard. Över 20 ekipage kommer för att göra upp om SM och totalt väntas cirka 45-50 starter.

Bland de startande finns Devils Deer, med Joakim Ralf, och Not Yet a Toy, med Olof Roth, som under EM-tävlingarna i Holland helgen som gick, körde hem EM-guld i varsin klass. Även Countdown, EM-tvåa i Frankrike förra helgen, kommer till start, med Christian Rudén bakom spakarna. Christian kör i den lite större klassen 3500 kg Prostock.

Emil Roth, tävlingssamordnare fortsätter.
Vi är givetvis glada att vi har ett så gediget startfält som vi har på Ljungbyhed Park. Det blir första gången vi kör där och banan är helt nybyggd. För publikens del så har vi satsat allt på säkerhet och bra publikzoner. På förhand så vill vi passa på och tacka alla sponsorer och partners som gör detta möjligt. Vi ser framemot helgens tävlingar.

Tractorpullingen startar redan på fredag, kl 18.10, och slutar vid 20.00. På lördag körs det mellan 11.00-12.00 och 14.00-15.00.

Entrè Skåne Truckshow inkl Tractorpulling
Fredag: 150 kr
Lördag: 150 kr
Helgbiljett: 250 kr
Parkering: 40 kr
Camping: 150 kr / dygn

—————————————————————————————————–
Öppettider:
Fredag: 18.00 – 23.00
Lördag: 10.00 – 16.00

—————————————————————————————————–
Ljungbyhed Park
Thulinvägen 23
26451 Ljungbyhed

Följ skyltning vid huvudinfarter till Ljungbyhed. Vid infarten till Ljungbyhed Park hänvisas utställare och showlastbilar in på Eventområdet. Publik hänvisas till utsatt parkering.

MOM Events & Förarcoaching jobbar med att arrangera b2b-evenemang, där syftet är att stärka relationen till kunder och leverantörer, samt att producera utbildningar för tjänstebilsförare i sparsam och aktiv körning. Merparten av evenemangen utförs på Ljungbyhed Park, ett av Sveriges kanske bästa eventområden, med hotell, mässhallar, konferensytor, restaurang och egen flygplats, på ett och samma ställe.