Life and Power Center, Ltd Uk filial

EUROPAS GRÖNASTE STAD HAR FÅTT EN EKOBUTIK MED ENBART EKOLOGISKA PRODUKTER

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2010 12:30 CET

Växjö, 7 januari 2010:

Life and Power Center smygöppnade den 23 december på Ringsbergsvägen 1 i Växjö. Life and Power Center är en ny dagligvaruhandel i Växjö med ett fullsortiment av ekologiska och miljövänliga varor.

För de flesta som söker ekologiska produkter kan det vara en knepig uppgift. Vanligen ligger dessa produkter spridda på olika hyllor runtom i butikerna blandat med ej ekologiska varor vilket gör det svårt att hitta alla ekologiska alternativ man letar efter.

Life and Power Center ekologiska marknaden har löst detta problem genom att skapa en komplett ekologisk butik i Växjö med ett brett sortiment av ekologiska matvaror.

Det innebär att man som kund kan finna en stor variation av ekologiska varor i samma butik, allt från bröd och barnmat till frukt och grönsaker.

Det finns även ett stort utbud av produkter som både är ekologiska och fria från gluten och laktos. Likväl som att veganer och vegetarianer kan hitta produkter avpassade för deras livsstil.

Centralt i Växjö lokaliserad vid Solberget, i hörnet Kungsgatan-Ringsbergsvägen, finns butiken som ger växjöborna chansen att minska sin klimatpåverkan på ett enkelt sätt. När man kliver in i butiken möts man av en stor, ljus lokal med alla varor som man kan tänkas behöva i sin vardag.

Längre in kommer ett litet café med möjlighet att antingen före eller efter handlingen njuta av en god kopp kaffe eller en varm kopp te.

Grundtanken bakom sortimentet i butiken är att utbudet består endast av certifierat ekologiska och rättvist tillverkade produkter utan syntetiska, artificiella ingredienser.

Ett av målen med Life and Power Center ekologiska marknad är att göra det enkelt att ”Go Green” och köpa ekologiskt. Även kunder som inte har någon kunskap om det som anses ”okonventionellt” ska kunna inspireras till en sundare livsstil

1997, började Life and Power som ett litet massage och hälsoinriktat företag i Hovmantorp utanför Växjö. Idag har vi börjat med naturliga och ekologiska livsmedel. Vi hedrar fortfarande våra ursprungliga ideal, som vikten av en sundare livsstil för bättre hälsa. Vi håller fortfarande på med massage.

-Slut-