IC-Potential AB

Europcar fördjupar samarbetet med analys- och programvaruföretaget IC-Potential

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2010 12:23 CET

Europcar väljer att teckna ett nytt treårsavtal med det svenska analys- och programvaruföretaget IC-Potential. Samarbetet omfattar genomförande av årliga medarbetarundersökningar och leverans av analyssystem.

Europcar kommer att använda IC-Potentials koncept för medarbetarundersökningar för att fördela sina resurser och utveckla arbetet mer effektivt. Cheferna med personalansvar arbetar med ett skräddarsytt system med tydliga prioriteringar för det egna ansvarsområdet. De beslutsunderlag som genereras hjälper också ledare på alla nivåer att stödja Europcars övergripande mål och strategier. Europcar kommer att arbeta löpande med sin verksamhetsutveckling för samtliga anställda.

”IC-Potentials koncept för medarbetarundersökningar hjälper organisationen att på ett pedagogiskt sätt driva rätt prioriteringar för att utveckla verksamheten. ”Arbetsmodellen ger oss även en tydlig vägledning som bidrar till ett produktivare arbetsklimat i form av medarbetare med rätt attityd, driv och vilja till utveckling”. säger Anders Bergman, VD på Europcar i Sverige.

”Europcar är en värderingsstyrd och resultatinriktad organisation. Företaget är en innovativ och aktiv samarbetspartner som ställer höga krav genom hela leveransprocessen. Morgondagens samarbete borgar för en dynamisk produktutveckling som kommer att ge båda våra organisationer större konkurrensfördelar”
säger Marcos Jorge, VD på IC-Potential.

För mer information kontakta:

Anders Bergman, VD på Europcar i Sverige, 08-4624808, anders.bergman@europcar.se
Marcos Jorge, VD, på IC-Potential AB, 08-452 06 31,
marcos.jorge@ic-potential.com

Kort om Europcar

Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med 225 000 bilar i 150 länder. I Sverige har Europcar 130 stationer och 5 000 bilar. Företaget är sedan 1997 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som genom sitt systematiska miljöarbete redan 1999 blev först i branschen att erhålla en ISO 14001-certifiering av DNV (Det Norske Veritas). För mer information, besök
www.europcar.se och www.europcar.com

Kort om IC-Potential AB:

IC-Potential genomför främst kund- och medarbetarundersökningar till företag som vill jobba med strukturerad, målmedveten och strategisk verksamhetsutveckling. Vi erbjuder avancerade programvaror för realtidsanalys av resultaten inklusive support samt konsulttjänster för djupare analyser. IC-Potential samarbetar med börsnoterade koncerner och mindre nischföretag på svensk och internationell basis, t ex Anoto, AtriumLjungberg, Avanza, Bring CityMail, Europcar, HeidelbergCement, HSB, IDG, KPA, MerckSerono, Metro, Partnertech, Roche, Schenker, SPP, Stadium och Stockholms City. Läs mer om IC-Potential på:
www.ic-potential.se