Suzuki motorcyklar Sverige

European Suzuki Days!

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2010 10:49 CET

Generalagenten för Suzuki Sverige drar i gång ett MC-event som heter duga på Gotland i mitten på juni tillsammans med de internationella arrangörerna för European Suzuki Days.
– Vi gör detta som en del i vår marknadsföring samt för att vi vill erbjuda alla motorcykelkunder möjlighet att testa våra modeller tillsammans med instruktörer på Gotland Ring i sommar, säger Klas Östlund, affärsenhetschef på KGK Motor.

Suzuki kommer att vara på plats med ett komplett provkörningsekipage och tillsammans med sina samarbetspartners, Länsförsäkringar Resurs Bank och Motul. Philip Backlund, Pro Superbike vinnaren 2009 på sin GSX-R1000, kommer också att vara där för att ge handfasta tips och råd till deltagarna.

European Suzuki Days är ett internationellt event som äger rum på flera ställen i Europa under MC-säsongens gång och som har arrangerats framgångsrikt sedan några år tillbaka.

För att delta går man in på en hemsida som upprättats av European Suzuki Days och anmäler sig där. Alla märken är välkomna!

Suzuki är ett av världens ledande motorcykelmärken med ett modellprogram från lätta motorcyklar upp till tunga cruisers och sportmotorcyklar. Det japanska varumärket har 80 års erfarenhet av fordonstillverkning och tillverkar ungefär 4 miljoner motorcyklar årligen. KGK Motor AB är den svenska generalagenten för Suzuki motorcyklar, terränghjulingar och utombordsmotorer. Dessutom är företaget svensk generalagent för AMT båtar samt Arctic Cat snöskotrar och terränghjulingar. KGK Motor AB har 24 anställda och omsätter ca 430 miljoner kr. Huvudkontoret finns i Sollentuna, Stockholm. www.suzukimc.se