Autorola

Europeisk expansion ger Autorola rekordresultat

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 16:15 CET

Bilauktionsföretaget Autorola ser nu resultatet av den europeiska expansion som påbörjades 2005. Under räkenskapsåret 2008/09 uppnådde Autorola Group sitt bästa resultat någonsin, en EBIT på 1,54 miljoner euro och en omsättning som ökade med nästan 40 % jämfört med budgetåret 2007/08.  Antalet sålda bilar har ökat stadigt – under 2009 har Autorola passerat milstolpen 1 miljon utauktionerade bilar!

- Under ett flertal år har vi investerat kraftigt i våra 16 dotterbolag i Europa och Australien och totalt har vi nu ett nätverk med mer än 67 000 bilhandlare . Det är mycket glädjande att vår strategi har visat sig framgångsrik , säger Claus Moltrup, CFO och COO i Autorola Group Holding.

- Vi ser inga tecken på att den positiva trenden mattas av. Det nya räkenskapsåret har börjat mycket bra och vi tror att den pågående utvecklingen kommer att hålla i sig" tillägger Claus Moltrup.

Robert Svärd, Sverigechef Autorola säger: - Vi är mycket glada över den positiva utveckling vi har haft i Sverige under året. Många nya kunder och samarbetspartners har gjort att vår närvaro på den Svenska marknaden stärkts ytterligare och vi ser fram emot det kommande året med ökad aktivitet och fler lyckade affärer för både säljare och köpare på Autorola.se.

Autorola hanterar idag mer än 220 000 fordon per år och ett växande antal leasingbolag, biltillverkare och vagnparksägare väljer att samarbeta med Autorola.

För mer information, var god kontakta:

Robert Svärd, Sverigechef, Autorola.se

Mobil: 070 - 228 91 09

Mail: rsv@autorola.se

www.autorola.se

Autorola.se, grundat 2008, är ett dotterbolag till det danska företaget Autorola Group Holding A/S. Företaget startade onlinebilauktioner i Danmark 2001. En europeisk expansion initierades 2003. Autorola genomför nu online bilauktioner i 17 länder: Danmark, Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Spanien, Italien, österrike, Sverige, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Tjeckien, Polen, Australien, Ungern, Portugal, och Irland.