Precise Biometrics AB

Europeiskt ID-kortsprojekt innebär order för Precise Biometrics

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2004 09:12 CEST

Precise Biometrics AB (publ), som utvecklar och säljer världsledande och användarvänliga biometriska säkerhetslösningar baserade på fingeravtryck, har via en europeisk systemintegratör fått en order värd 1,6 Mkr avseende ett ID-korts- projekt för en myndighet.

Ordern består av utveckling och leverans av en ny version av en kombinerad fingeravtrycks- och smartkortsläsare från Precise Biometrics. Tillsammans med sin partner kommer Precise Biometrics att förse kunden med en komplett säkerhetslösning. Detta är det första steget mot ett bredare införande, som möjliggör användandet av den nya generationens smarta kort. Dessa gör det möjligt att lagra och matcha fingeravtryck genom att använda Precise Match-on-Card(TM).

Vi är stolta över att deltaga i biometriprogram för smarta ID-kort i Europa. Ordern är återigen ett bevis på den starka acceptans som vår Precise Match-on-Cardä -teknik och våra övriga produkter har på marknaden. Användandet av smarta ID-kort innebär en viktig del av säkerhetssystem för såväl företag som myndigheter, säger Christer Bergman, VD på Precise Biometrics.

För ytterligare information kontakta:
Christer Bergman, VD och koncernchef, Precise Biometrics AB
Telefon: 0730-35 67 26 eller +1 703 405 82 55. E-post: christer.bergman@precisebiometrics.com

Precise Biometrics AB (publ.) är ett innovativt säkerhetsföretag som levererar världsledande system för autentisering med hjälp av fingeravtryck. Bolagets lösningar ersätter nycklar, PIN-koder och lösenord. Företagets produkter är kostnadseffektiva, ger säkerhet och bekvämlighet i kombination med ett starkt skydd för den personliga integriteten. Produktsortimentet inkluderar system för passerkontroll, för access till datorer och nätverk och för inbyggnad i mobila och fasta terminaler som mobiltelefoner och datorer.
Företagets huvudkontor finns i Lund. Dessutom finns kontor i Stockholm och dotterbolag i Washington D.C., USA. Precise Biometrics är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (PREC A). Läs mer på http://www.precisebiometrics.com/

Fitness24Seven AB, www.fitness24seven.com