Magnus Josephson AB

Europeiskt intresse för svenska expertråd om offentlig upphandling

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 09:51 CET

Även utanför Sveriges gränser är intresset stort för att ta del av Magnus Josephsons expertkunskaper om offentliga affärer. Magnus är nu inbjuden att tala på ett webinar, arrangerat i Bryssel, där de offentliga upphandlingarnas möjligheter och utmaningar diskuteras ur ett europeiskt perspektiv. Magnus kommer att var en del av en expertduo tillsammans med engelsmannen Kelvin Prescott. Både Magnus Josephson och Kelvin Prescott har lång erfarenhet av affärer och avtal med offentlig sektor, både ur sina respektive länders perspektiv och ur ett europeiskt perspektiv.

Expertduon kommer att föra en diskussion kring:

• Förutsättningar för företag att lyckas i affärer med offentlig sektor.
  • Hur man skapar meningsfulla säljmöten med offentlig sektor.
  • Vad utmärker ett vinnande företag i detta sammanhang.
  • Hur mindre och medelstora företag kan positionera sig gentemot offentlig sektor.

Webinaret arrangeras av John Niland, VCO Global, en av Europas främsta konsulter inom affärsutveckling. Webinaret riktar sig till den som gör eller vill göra bättre, fler och mer lönsamma affärer med offentlig sektor. Mer information och anmälan hittar du här.

Företaget Magnus Josephson AB, leds av Magnus Josephson, upphandlingsjurist och en av Sveriges mest anlitade experter på hur företag gör lönsamma affärer med offentlig sektor