Eurosafe Security Solutions AB

Eurosafe gör PostNords fordon säkrare

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 23:24 CEST

-  Vi är väldigt stolta att PostNord fortsätter att välja Eurosafe som leverantör av kundanpassade säkerhetslösningar. Genom den nya låsförstärkningen kan vi tillsammans minska antalet incidenter mot PostNords fordon, säger Björn Mannering, VD på Eurosafe Security Solutions.

PostNord ligger långt fram i sitt säkerhetsarbete och har ett nära samarbete med Eurosafe. Tillsammans har man utvecklat låssystemet AutoLock RFID som försvårar stölder ur fordonen. Systemet tog pris som Årets säkerhetsprodukt 2013 vid Security Awards. Nu väljer PostNord att göra ytterligare en satsning i sitt förebyggande säkerhetsarbete.

-  De automatiska låsförstärkningarna är ännu ett steg i PostNords förebyggande säkerhetsarbete för att öka kvaliteten, minska risken för stölder och skapa en trygg arbetsmiljö för medarbetarna, säger Torbjörn Kaliff, chef säkerhetsskydd inom PostNord.

Eurosafe är marknadsledande tillverkare och leverantör inom Säkerhetsfordon, Värdetransport och Transport av värdefullt gods. Våra säkerhetsfordon transporterar säkert och tryggt Kontanter, Ädelmetaller, Elektronik, Läkemedel, Vapen, Datamedia mm. Vår specialitet är skräddarsydda säkerhetsfordon och säkerhetslösningar.

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till,från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation,e-handel,distribution och logistik i Norden. Koncernen hade 2013 en omsättning på 40 miljarder SEK och 39 000 medarbetare. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss gärna på postnord.com

Länk med bild:

Eurosafe är marknadsledande i Skandinavien på värdetransportfordon och säkerhetsutrustning för hantering av kontanter, guld, vapen, läkemedel och teknik. Vi levererar säkerhetsfordon till alla stora Skandinaviska Värdetransportföretag.

Tack vare vår långa erfarenhet och kunskap inom Värdetransportbranschen är vi en naturlig leverantör för transportföretag som hanterar stöldbegärligt gods. Vilket har bidragit till att vi idag även är Skandinaviens marknadsledande säkerhetsleventör av transportsäkerhetslösningar.

Utöver säkerhetsfordon och säkra transporter har Eurosafe agenturen för SmartWater Märk-DNA som är en stöldsskyddsmärkning och Rån/Inbrottsspray som märker och knyter den kriminella till ett brott.

För mer information besök, www.eurosafe.se