Firechild AB

Evan blir Firechild, men bara ibland.

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2012 17:55 CEST

Artisten Evan alias Pontus Hagberg som bland annat medverkade i Melodifestivalen 2006 med låten Under Your Spell har ett brinnande intresse för gamla synthar och har precis blivit klar med en väldigt nördigt koncept album där varje låt består av klanger enbart från en specifik synthesizer , tex Roland Jupiter 8 eller Oberheim Xpander. I och med att albumet med namnet Beyond The Sun även är helt instrumentalt så togs det helt enkelt ett beslut att släppa det under ett helt nytt alias, Firechild , för att differentiera det mot tidigare Evan album. Ni kan tänka er ljudlandskap i skolan Vangelis , Jean-Michel Jarre och Kitaro. Förmodligen har Beyond The Sun albumet slagit någon form av video rekord också för av skivans 12 låtar har det gjorts 12 videos, vilket måste vara väldigt ovanligt. Kvaliteten på videosarna är dock varierande som någon diplomatiskt uttryckte det. Men Firechild är här för att stanna. Beyond The Sun finns tillgängligt digitalt via iTunes och Spotify och fysisk CD via www.firechild.se

Jobbar inom mediaproduktion och IT konsultation.