EVSE Evenemang AB

Evenemang.se valde responsiv design istället för applösning

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 12:56 CEST

Arbetet med Evenemang.se:s iPhone-app var i full gång, men då togs beslutet att det absolut viktigaste är att besökare på sajten ska få en positiv upplevelse. Istället har sajten byggts om från grunden med hjälp av så kallad responsiv design. Nu ges användare av smartphones och läsplattor samma sköna upplevelse som på en dator. Apputvecklingen ligger på is på obestämd tid. Evenemang.se vill först se hur den nya sajten upplevs av sina mobila besökare.

-  Vi såg en snabb ökning av det mobila användandet av sajten under våren och fattade då ett snabbt ett beslut om att bygga om Evenemang.se. Vi valde att använda oss av responsiv design, som gör att sajten anpassas efter den skärm som besökaren använder för tillfället, säger Danne Lundqvist, VD och ansvarig för utvecklingsarbetet.

Evenemang.se har tidigare uppmärksammats för hur de använder sig av det senaste inom webbteknik för att förbättra synligheten i sökmotorerna. Både Google och Bing har gått ut med att de förespråkar responsiv design när företag funderar på hur de ska förbättra sina mobila sajter.

-  Den nya sajten är en viktig pusselbit i vårt arbete med att förbättra våra sökresultat på mobila enheter och förbättra upplevelsen för våra besökare. Det ska bli mycket spännande att se hur sökmotorerna kommer att se på vår nya sajt, säger Jonas Lindblom, ansvarig för internetmarknadsföringen på Evenemang.se

EVSE Evenemang är ett snabbväxande företag med målet att bli Sveriges ledande evenemangsportal.

För mer information kontakta:
Danne Lundqvist
VD, utveckling