EVSE Evenemang AB

Evenemang släpper ny design och nyanställer

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 16:16 CET

Evenemang.se har tagit fram en ny design för olika kategorier på sajten. Den nya indelningen i   kategorier blandar på ett överskådligt sätt evenemangsinformation och kartvyer.
Den nya designen ger en snabb överblick över vad som är på gång och i kartvyn kan man snabbt se var evenemangen hålls. Det blir enklare och mindre scrollande för besökarna.

- Vi tror att våra kategorisidor kommer bli en naturlig utgångspunkt för besökare som är intresserade av ett speciellt område som till exempel dansband eller familjearrangemang, säger marknadsansvarige Jonas Lindblom.

Evenemang.se växer
Evenemang.se har också glädjen att presentera ytterligare en medarbetare. Anna Lindblom förstärker redaktionen med att skriva nyheter inom konserter, festivaler och teater. Dessutom skriver hon övrigt redaktionellt innehåll, såsom orts- och arenainformation. Anna Lindblom är också med och kvalitetssäkrar den evenemangsinformation som läses in från biljettleverantörerna. Hon har tidigare bland annat arbetat på International Masters Publishers i Malmö och som projektkoordinator på Artamus AB.

Evenemang.se samarbetar med flera aktörer inom evenemang och biljettförsäljning i Sverige med målet att skapa Sveriges största heltäckande evenemangsguide, både lokalt och över hela Sverige.