Zappa Event AB

Event och välgörenhet, ett koncept som fungerar!

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 15:27 CEST

Zappa event AB är företaget bakom ideén att blanda in välgörenhet i sina event. Grundtanken är precis som postkodlotteriets, det vills säga att man blandar kommerciella intressen med välgörande ändamål.

Zappa event är nutidens eventbyrå som kopplar ihop sina kommerciella partners med olika välgörenhetsorganisationer. Projekten skall skapa positiva värden och lönsamma samarbetsformer för alla inblandade parter.

Några av dem välgörenhetsorganisationer som Zappa Event jobbar tillsammans med är BRIS, Barncancerfonden, Alzheimerfonden och Erikshjälpen.

-Vår filosofi är att ta ett tydligt socialt ansvar i varje projekt genom att koppla ihop kommersiella intressen med välgörande ändamål säger Thomas Johansson som är eventchef på Zappa event AB.

Ett av de  projekt som Zappa event AB driver med är ”Lek för livet”, som är är ett koncept med ett varmt budskap som riktar sig till barn och föräldrar. Projektet bygger på barns lek. Ju mer barnen leker i medverkande företagens montrar desto mer pengar går till välgörenhet.

Zappa event driver även nätsidorna Godhandling.se och Sponsorhuset.se. Principen i dessa sidor är att man kan handla som vanligt sina vardagliga produkter men att när man gör det genom dessa sajter så stöds en viss procent av vinsten till hjälporganisationer eller idrottsföreningar runt om i Sverige. Det bästa med dessa sidor är att det kostar dig som kund ingenting extra utan en del av den summa ni handlar ges bort automatiskt.

Kontakt ansvarig Zappa event AB

Thomas Johansson

Tel: 031-704 30 30, 0735- 016 818

Email: thomas@zappaevent.se

Adress: Stigbergsliden 18, 414 63 Göteborg

Affärsidé

Vi skapar och genomför nätbaserade eller fysiska events genom att vara en mellanhand för kommersiella företag, välgörenhet- och idrottsföreningar. Projekten skapar positiva värden och lönsamma samarbetsformer för alla inblandade parter.