CAMPUS ÅRE

Eventstudenter från Åre bidrar till framgång

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 16:21 CET

Eventstudenter fullt sysselsatta i helgen i Åre!

Studenterna vid KY eventproducent vid Campus Åre har bråda dagar i Luciahelgen med olika projekt och med olika uppdragsgivare i Åre. På gång är luciakröning i Duveds kyrka och luciafirande på olika platser i Åre by. Arbete i olika positioner med World Cup Alpint och modevisning under skidtesten vid VM8 liften.

Men det börjar redan för en månad sedan, i Stockholm, Stadion och Winter Jam. Ett stort skidevent med åkare från hela världen.  Studenterna har roller som, säkerhetsansvarig, VIP ansvarig, volontäransvarig, loungeansvarig, åkar ansvarig och ansvarig för merchandising.

Det forsätter i Östersund då  World Cup i Skidskytte genomförs. Det blir fantastiska tävlingar med drygt 20 000 besökare! I organisationen kan vi hitta 4 studenter ifrån KY Eventproducent. Jonas och Anna förberer i  6 veckor  området "för lekfulla vuxna" och Calle & Helga med barnområdet, som kryllade av leksugna barn (och vuxna ) under lördag och söndag. Till sin hjälp har studenterna även haft elever ifrån gymnasieskolor i Östersund & Sundsvall.

- " I ämnena LIA & praktisk eventproduktion arbetar de med förberedelse och genomförande av event. Det är otroligt lärorikt för studenterna att få en möjlighet att omsätta sina teoretiska kunskaper i praktiska och verkliga event. Det är kul och spännande och en utmaning för alla!! Vi är oerhört tacksamma till de företag och organsationer som låter våra studenter agera i deras namn. " Berättar Anita Nässlander utbildningsansvarig för Eventproducenterna sedan flera år.

Anita Nässlander 076 147 2466

anita.nasslander@are.se

Fördjupningsuppgiter

www.winterjam.se

Utbildning och kompetensutveckling i Åre kommun

Campus Åre LärCentrum erbjuder möjligheter till studier och kompetensutveckling i samverkan med olika universitet och utbildare. Här finns datorer, studierum och telebildstudios som resurs för distansstudier. Här kan man studera i lugn och ro samt genomföra tentamen.

Vid Campus Åre LärCentrum genomförs yrkes- och universitets utbildningar inom turism, upplevelser och äventyr. Några utbildningar är till stor del är förlagda i fjäll och natur.

Samarbetet är nära och gott med näringsliv och entreprenörer i Åre kommun. För den som vill starta företag erbjuds stöd och hjälp via Arena för Entreprenörskap.

Campus Åre LärCentrum drivs av Åre kommun

Sture Karlsson