Evig Webb

Evig Webb lanserar ett svenskt forum för Apple TV 2G

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 00:02 CET

Evig Webb/David Wigg driver i dag nyhetssidan http://www.ipadnytt.se som tar upp allt om iPad i Sverige med tillhörande iPad-forum. Även http://www.appletvnytt.se om nya Apple TV 2G där det skrivs om allt från nyheter och rykten till guider rörande denna enhet.

Apple TV är en enhet från Apple som spelar upp filmer, serier och musik på din TV.

Intresset för den nya Apple TV:n i Sverige har markant ökat den senaste tiden fast den inte finns att köpa officiellt i Sverige i just denna stund. Man kan i dag köpa sin enhet i USA eller från företag som importerar den till Sverige.

Apple har valt att plocka bort allt lagringsutrymme och satsar på att all konsumtion ska ske i "molnet". Dvs att filmer och musik kommer att strömmas till din enhet istället för att du ska lagra det lokalt. Tyvärr så finns inte denna tjänst för oss i Sverige än. Vi hoppas på att när den lanseras officiellt kommer dessa tjänster att finnas tillgängliga.

Det finns dock sätt att utöka dess funktioner, då genom modifiering av programvaran. Så att Apple TV 2G blir ett fullfjädrat mediacenter.

Därför startar vi ett Apple Tv-forum där användare kan samlas och diskutera. Få tips och idéer. Hjälp med problem och köpråd. Användare är även fria att lägga till egna guider och tips.

Det är helt gratis att registrera sig och tar bara någon minut.

Välkommen i till Sveriges Apple TV-forum

David Wigg/Evig Webb har skapat och driver flera nischade sidor på internet inom teknik. Målet är att läsare enkelt ska kunna få kunskap och fakta om en specifik produkt eller tjänst.