Seamless

EVLI BANK PLC HAR UTNYTTJAT SIN AKTIEOPTION

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2007 16:23 CET

Evli Bank Plc har utnyttjat sin aktieoption fullt ut i Seamless Distribution som erhölls i samband med bolagets nyemission våren 2006. Evli Bank Plc har totalt tecknat 445 166 aktier till kursen 2,25 kronor per aktie. Antalet utestående aktier i Seamless Distribution har därmed ökat från 17 806 664 till 18 251 830 aktier.

För ytterligare information kontakta:
Rohit Bhatia, VD Seamless Distribution
Direkt +46 8 564 878 25
Mobil +46 706 22 92 01
Email rohit.bhatia@seamless.se
www.seamless.se

Seamless Distribution AB erbjuder en flexibel mjukvaruplattform för elektronisk kontantkortspåfyllning. Produkten ERS 360° understödjer alla typer av digitala påfyllningar såsom e-voucher eller voucherless, och klientmjukvara för mobiler, PC, bankomater, kreditkortsterminaler, kassasystem mm.

Förutom elektronisk kontantkortspåfyllning är ERS 360°-plattformen dessutom en s.k. M-Commerce Platform. Alla typer av mikrobetalning av t.ex. hushållsräkningar, digital content mm. kan läggas till systemet.

Seamless kunder inkluderar mobiloperatörer samt deras distributörer av kontantkortspåfyllning. Företaget har implementerat kontantkortspåfyllnings- och M-Commerce-lösningar för över 40 mobiloperatörer i femton länder över fyra kontinenter.

Seamless innehar ett globalt partnerskapsavtal med Sagem-Orga, och regionala partneravtal med Ericsson. Seamless Distribution AB grundades 2001 och listades på Nya Marknaden/OMX First North den 30 maj 2006. Företagets huvudkontor ligger i Stockholm.