dynamik

evocations - ny CD med Stefan Klaverdal

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2014 10:25 CEST

evocations - ny CD med musik av Stefan Klaverdal som rör sig i spänningsfältet mellan elektronisk, minimalistisk, romantisk barock och ambient. Klaverdals musik framförs av fantastiska musiker från Sverige Norge och Skottland som Ian Peaston, Stefan Moberg, essens1, Emelie Roos, David Härenstam, mfl.
Skivan släpps på det egna bolaget 'dynamik'.

Resensioner av den tidigare skivan 'Revelations' hyllade musiken med ord som

An interesting album with plenty of musical ideas you won't find anywhere else[...]. If Klaverdal continues to produce music of this originality and energy, in should be fascinating journey.
Gavin Dixon

…stråkkvartetten får mig att ana att här finns storverk i görningen!
Jan Erik Zandersson

om det görs rätt så kan det ta musiken till oanade höjder.
Popbrus/Jakobs Musikhörna

Elektroniskt Presskit finns här: www.dynamik.se/evocations

Officiella länkar finns här: http://www.dynamik.se/evocations/evocationsoffici.html

Kontakt: info AT dynamik.se

Download Video as MP4

Misrau Ca | Stefan Klaverdal and Essens:1 in studio from Stefan Klaverdal on Vimeo.

Stefan Klaverdal är en svensk tonsättare, ljudkonstnär och pedagog. Fokuserar på elektronisk och vokal musik. Prisad i internationella tävlingar som t.ex. IMEB i Bourges två år, fick Prins Eugens Kulturpris 2011 och var Årets tonsättare hos Bergslagens Kammarsymfoniker 2014.

Arbetar för närvarande på en opera om vävning, 'Den Stora Vävoperan' i samarbete med Lisa Hansson och öppnar en utställning med det interaktiva ljudkonstverket 'Ser du människa?' i Helsingfors i oktober.

Driver 'dynamik' sedan 2001.

www.stefanklaverdal.com

www.dynamik.se